de handel word dan een hydrauliek uitvoering en kan dus op een andere plek (nu geen plek meer i.v.m. aangepaste tunnel)
en volgens mij word alles dan overzichtelijker en simpeler (simpel = beter).
is dat al eens gedaan ?
Tnx.
hij werkt bij mij niet goed, ik heb nog niet eens gekeken waarom,...alleen zag ik al wel dat de boel goed onder de olie zit.Wim Janssen schreef: wo 02 jul 2025, 19:13 Waarom zou je de handle op een andere plek willen? Met de originele handrem, schoon, droog en goed afgesteld, kom je niet van de plek.
Precies en de hendel zit nu binnen handbereik. Ik heb ook nooit het nut gezien van een schijfrem i.p.v. de originele trommelrem.Wim Janssen schreef: wo 02 jul 2025, 19:13Waarom zou je de handle op een andere plek willen? Met de originele handrem, schoon, droog en goed afgesteld, kom je niet van de plek.
Da's dan dom je kunt beter alles zo veel mogelijk 'origineel' houden.trix schreef: wo 02 jul 2025, 20:05zoals in de 1e post gemeldheb ik een andere tunnel gemaakt waardoor de handrem niet meer op de oude plek kan zitten.
waaromErik Peters schreef: wo 02 jul 2025, 20:08 Da's dan dom je kunt beter alles zo veel mogelijk 'origineel' houden.
Erik Peters schreef: wo 02 jul 2025, 20:08Precies en de hendel zit nu binnen handbereik. Ik heb ook nooit het nut gezien van een schijfrem i.p.v. de originele trommelrem.
Ik had een minishoveltje met een (mechanisch bediende) handrem met schijfrem op de aandrijfas. Die hield het ding op zijn plek wanneer 'geparkeerd' maar je trok zo door de handrem heen wanneer je het ding in de 'versnelling' zette.
Tja, wat betreft de plek van de Defender-handrem-handel ...GatheRRoveR schreef: wo 02 jul 2025, 20:12 Ik weet niet wat je verder “onder je tunnel hebt” maar ik heb in mijn series een (lt77+lt230) defender handrem aan de bijrijder kant gemaakt, daar is veel meer ruimte.
Voor de defender handrem heb je ook geen sleuf in de seatbase nodig, het is dan een kwestie van een paar gaatjes.
Waarom Mark (met een zee) eerst een mening geven en dan vervolgens eigenlijk in je verhaal aangeven dat ook jij de handrem nagenoeg niet gebruikt?Marc-my-Words schreef: wo 02 jul 2025, 22:11Erik Peters schreef: wo 02 jul 2025, 20:08Precies en de hendel zit nu binnen handbereik. Ik heb ook nooit het nut gezien van een schijfrem i.p.v. de originele trommelrem.
Ik had een minishoveltje met een (mechanisch bediende) handrem met schijfrem op de aandrijfas. Die hield het ding op zijn plek wanneer 'geparkeerd' maar je trok zo door de handrem heen wanneer je het ding in de 'versnelling' zette.Tja, wat betreft de plek van de Defender-handrem-handel ...GatheRRoveR schreef: wo 02 jul 2025, 20:12 Ik weet niet wat je verder “onder je tunnel hebt” maar ik heb in mijn series een (lt77+lt230) defender handrem aan de bijrijder kant gemaakt, daar is veel meer ruimte.
Voor de defender handrem heb je ook geen sleuf in de seatbase nodig, het is dan een kwestie van een paar gaatjes.
Ik vind het bepaald niet de handigste plek. Niet echt onder handbereik.
Misschien is mijn arm te kort, voor de bediening van de handrem moet ik een onhandige duik maken.
't Zorgt ervoor dat ik nog steeds niet handig ben met de handrem-hellingproef.
Gelukkig was de hellingproef met de voetrem de eerste bijzondere verrichting die ik onder de knie kreeg. Bij de spoedcursus bijzondere verrichtingen die mijn broertje mij gaf ging mijn broertje ervan uit dat het het handigst was …….. etc…