Reeds enkele dagen ontwaakt mijn Landrover Defender 110 2.5D erg moeilijk s'ochtens ... (erg moeilijke eerste start ... daarna geen problemen meer - bij warme motor)
Na verhogen van de brandstof toevoer (en deze weer terug regelen), verangen van een defecte gloeikaars en testen van de andere .... en het reinigen van de air-filter, ben ik naar een plaatselijke garagist geweest .... Deze haalde de peilstok uit de motor (bij draaien de motor, hield zijn handvoor de opening en er kwamen oliedruppetjes op zijn hand ... Hij concludeerde dat er dus onderdruk in de motor komt en dat dit veroorzaakt wordt door versleten/defecte zuigerringen in de cylinders ... Gezien het vele werk en de "hoge" kost van ruim 200Euro voor de onderdelen, had ik graag een "second opinion" ...
Verder heb ik reeds enkele onderdelen hier in Kenia gevonden, maar zou graag weten welke diameter van zuigerringen ik moet hebben voor een 2.5D Normale Aspiration Engine ... J19 motor geloof ik, maar weet dit niet 100% zeker ...
De ringen die men mij hier voorstlde zijn 90.475mm/3.5620" in diameter .... Weet iemand mij te bevestigen dat deze ok zijn ... Ik zou graag eerst zekerheid over de onderdelen hebben alvorens de motor open te maken ... (ookal is dit natuurlijk de beste manier om deze diameter te weten ...)
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groetjes,
Dagobert110