motor blijft ( te ) koel disco v8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roel

motor blijft ( te ) koel disco v8

Bericht door Roel »

ik heb als ik mijn mijn disco 1 3,5 v8 op lpg op de snelweg rijdt of als ie een tijd stationair staat te draaien , het gevoel dat de motor te koel blijft , de watertempratuurmeter komt niet verder als 1/4 van de meter , nu heb ik de motor liever te koel als dat ie oververhit raakt maar kan het zijn dat mede door dit koele koelsysteem de wagen relatief meer verbruikt dan als de motor mooi op bedrijfstemperatuur zou zijn ( ze maar de wijzer van de temperatuurmeter in het midden van schaalverdeling )
de kachel wordt op zich wel warm , maar ik heb zowiezo niet het idee dat de landroverkachels van die hittekanonnen zijn

bij voorbaat dank voor jullie reacties

mvg roel
Bart van Dessel

Re: motor blijft ( te ) koel disco v8

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Roel, waarschijnlijk blijft je thermostaat altijd open staan of gaat te snel open. Misschien wel verwijderd? Of je viscofan draait constant op volle toeren mee. Inderdaad beter te koel als te warm. Het voordeel in brandstof verbruik is te verwaarlozen. Je zult er toch geen duizenden kilometers mee rijden verwacht ik.

Groetjes, Bart
Roel

Bericht door Roel »

he bart ik zal m,n thermostaat eens loshalen
ik had zoiets van , als het koelwater koud blijft dat de wagen dan een te rijk mengsel gaat/blijft geven ( soort chokewerking ) en dit zou het wat hogere verbruik verklaren

groet roel
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Heb je injectie of carburateurs?
Plaats reactie