ik heb als ik mijn mijn disco 1 3,5 v8 op lpg op de snelweg rijdt of als ie een tijd stationair staat te draaien , het gevoel dat de motor te koel blijft , de watertempratuurmeter komt niet verder als 1/4 van de meter , nu heb ik de motor liever te koel als dat ie oververhit raakt maar kan het zijn dat mede door dit koele koelsysteem de wagen relatief meer verbruikt dan als de motor mooi op bedrijfstemperatuur zou zijn ( ze maar de wijzer van de temperatuurmeter in het midden van schaalverdeling )
de kachel wordt op zich wel warm , maar ik heb zowiezo niet het idee dat de landroverkachels van die hittekanonnen zijn
bij voorbaat dank voor jullie reacties
mvg roel
motor blijft ( te ) koel disco v8
-
Bart van Dessel
Re: motor blijft ( te ) koel disco v8
Hoi Roel, waarschijnlijk blijft je thermostaat altijd open staan of gaat te snel open. Misschien wel verwijderd? Of je viscofan draait constant op volle toeren mee. Inderdaad beter te koel als te warm. Het voordeel in brandstof verbruik is te verwaarlozen. Je zult er toch geen duizenden kilometers mee rijden verwacht ik.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
Roel
Re: motor blijft ( te ) koel disco v8
he bart ik zal m,n thermostaat eens loshalen
ik had zoiets van , als het koelwater koud blijft dat de wagen dan een te rijk mengsel gaat/blijft geven ( soort chokewerking ) en dit zou het wat hogere verbruik verklaren
groet roel
ik had zoiets van , als het koelwater koud blijft dat de wagen dan een te rijk mengsel gaat/blijft geven ( soort chokewerking ) en dit zou het wat hogere verbruik verklaren
groet roel