oliepomp v8
-
Larosaurus
oliepomp v8
Ik zoek het partnr van de oliepomp van een v8 3.5, ik vindt wel alle individueele onderdeeltjes, maar een complete pomp kan ik niet vinden, weet iemand dit?
-
bas88pickup
Re: oliepomp v8
ERC 2443, pump assembly oil, pagina 1F05, als ik dat zo bekijk, dan bestaat de helft van je huis uit een stuk motor, en de andere helft uit het gedeelte waar je filter aan zit, en dat is los verkrijgbaar, naast de nieuwe tandwielen.
-
RoLandrover
Re: oliepomp v8
ERC2443 is zover ik kan zien een adapter,..
je hebt de gehele distributie-deksel nodig,...daar zit het pomphuis in.
je hebt de gehele distributie-deksel nodig,...daar zit het pomphuis in.
-
VincentM
Re: oliepomp v8
Klopt, je hebt een hele distributiedeksel nodig. Dat is het pomphuis.
De tandwielen, pakking en filteradapter hebben een ander onderdeelnummer.
Je kan de distributiedeksel misschien 2dehands vinden.....
Is alleen je pomp versleten of is er meer aan de hand?
Groet VincentM.
De tandwielen, pakking en filteradapter hebben een ander onderdeelnummer.
Je kan de distributiedeksel misschien 2dehands vinden.....
Is alleen je pomp versleten of is er meer aan de hand?
Groet VincentM.
-
Larosaurus
Re: oliepomp v8
Ik heb er een manometer op aangesloten en de druk bij warme motor is bij stationair toerental 0,35 Bar, het zou ergens tussen de 1 en de 2,4 bij 2800 rpm. De vraag is, ben je goed uit met een revisieset, of is gewoon na 25 jaar vervangen een betere optie.
-
RoLandrover
Re: oliepomp v8
2 nieuwe tandwielen en het dekseltje even goed vlakken met schuurpapier op een glasplaat doet wonderen.
Dekseltje altijd met pakking monteren.
Mijn pompje heb ik een fractie opgevoerd met een nieuwe overdrukzuiger, de veer een stukje oprekken en deze beide weer terug monteren met nog een dunne ring tussen veer en afsluitdop.
Heb je hierna nog te weinig oliedruk dan heb je een redelijke slijtage in je motor; lagerschalen, hydr.stoters, nokkenaslager e.d. .
grtn
RoLandRover
Dekseltje altijd met pakking monteren.
Mijn pompje heb ik een fractie opgevoerd met een nieuwe overdrukzuiger, de veer een stukje oprekken en deze beide weer terug monteren met nog een dunne ring tussen veer en afsluitdop.
Heb je hierna nog te weinig oliedruk dan heb je een redelijke slijtage in je motor; lagerschalen, hydr.stoters, nokkenaslager e.d. .
grtn
RoLandRover