oliepomp v8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Larosaurus

oliepomp v8

Bericht door Larosaurus »

Ik zoek het partnr van de oliepomp van een v8 3.5, ik vindt wel alle individueele onderdeeltjes, maar een complete pomp kan ik niet vinden, weet iemand dit?
bas88pickup

Re: oliepomp v8

Bericht door bas88pickup »

ERC 2443, pump assembly oil, pagina 1F05, als ik dat zo bekijk, dan bestaat de helft van je huis uit een stuk motor, en de andere helft uit het gedeelte waar je filter aan zit, en dat is los verkrijgbaar, naast de nieuwe tandwielen.
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

ERC2443 is zover ik kan zien een adapter,..

je hebt de gehele distributie-deksel nodig,...daar zit het pomphuis in.
VincentM

Bericht door VincentM »

Klopt, je hebt een hele distributiedeksel nodig. Dat is het pomphuis.
De tandwielen, pakking en filteradapter hebben een ander onderdeelnummer.
Je kan de distributiedeksel misschien 2dehands vinden.....
Is alleen je pomp versleten of is er meer aan de hand?

Groet VincentM.
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Ik heb er een manometer op aangesloten en de druk bij warme motor is bij stationair toerental 0,35 Bar, het zou ergens tussen de 1 en de 2,4 bij 2800 rpm. De vraag is, ben je goed uit met een revisieset, of is gewoon na 25 jaar vervangen een betere optie.
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

2 nieuwe tandwielen en het dekseltje even goed vlakken met schuurpapier op een glasplaat doet wonderen.
Dekseltje altijd met pakking monteren.
Mijn pompje heb ik een fractie opgevoerd met een nieuwe overdrukzuiger, de veer een stukje oprekken en deze beide weer terug monteren met nog een dunne ring tussen veer en afsluitdop.

Heb je hierna nog te weinig oliedruk dan heb je een redelijke slijtage in je motor; lagerschalen, hydr.stoters, nokkenaslager e.d. .

grtn

RoLandRover
Plaats reactie