Topsnelheid "one ten"
-
Raymond
Topsnelheid "one ten"
Mijn "one ten" v8 rijdt op gas en van die fietsbandjes (7,50 x16). Ik kan hier met krabben en bijten een topsnelheid uitpersen van 110 km/u (volgens tomtom), wel zit er een roofrack op het dak.
Is dit een normale topspeed??? of zullen er een aantal onderdelen aan slijtage onderhevig zijn? Het gasverbruik is niet extreem hoog gemiddeld 1:4,5
Graag lees ik jullie bevindingen!
Groeten Raymond
Is dit een normale topspeed??? of zullen er een aantal onderdelen aan slijtage onderhevig zijn? Het gasverbruik is niet extreem hoog gemiddeld 1:4,5
Graag lees ik jullie bevindingen!
Groeten Raymond
-
Frank Peek
Re: Topsnelheid "one ten"
Mijn 90 V8 met 3,5 liter motor loopt met gemak 140 op benzine.
m.v.g.
Frank Peek
m.v.g.
Frank Peek
-
Henk Bossinade
Re: Topsnelheid "one ten"
Mijn 110 Softtop V8 3.5 benzine ,SUcarbs. , LT85 , 7.50X16 XZL (V 2,5 B ,A 2,8B ) haalt ook de 140 met gemak,ik ben wel eens '' verder'' gegaan maar dit doe ik nooit meer ! Ik rij liever 90 a 100 ,soms op korte stukken weleens 120 . Vr. gr. Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2009 22:19 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2009 22:19 door Henk Bossinade.
-
Eric_1
Re: Topsnelheid "one ten"
Hoi
Mijn One Ten 3,5 V8 op LPG haalt makkelijk 120km/h in zijn 4de versnelling (is een 4 bak); maar dan heb ik hem meestal al in overdrive. In 4+ overdrive kun je goed 120km/h rijden en hij haalt zeker 130-135km/h. Harder nooit geprobeerd. Snelheid ook op de navigatie afgelezen. Met roofrack merk ik wel verschil. Heeft 346dkm op de teller (originele motor) en verbruik zo 1 op 4,2 a 4,5.
Eric
Mijn One Ten 3,5 V8 op LPG haalt makkelijk 120km/h in zijn 4de versnelling (is een 4 bak); maar dan heb ik hem meestal al in overdrive. In 4+ overdrive kun je goed 120km/h rijden en hij haalt zeker 130-135km/h. Harder nooit geprobeerd. Snelheid ook op de navigatie afgelezen. Met roofrack merk ik wel verschil. Heeft 346dkm op de teller (originele motor) en verbruik zo 1 op 4,2 a 4,5.
Eric
-
G-men (Gargamel)
Re: Topsnelheid "one ten"
Voor de 3.9 defender geven ze 144 km per uur op in de documentatie.
Voor de 3,5 is geen officiele opgave, maar ik haal idd ook zo'n 140 km per uur. (op de GPS)
Zowel op gas als op benzine. Overigens rijd ik eigenlijk nooit harder als 110-120, en dat is prim te doen met de overdrive.
Gerrit
Voor de 3,5 is geen officiele opgave, maar ik haal idd ook zo'n 140 km per uur. (op de GPS)
Zowel op gas als op benzine. Overigens rijd ik eigenlijk nooit harder als 110-120, en dat is prim te doen met de overdrive.
Gerrit
-
caligaris987
Re: Topsnelheid "one ten"
toch benieuwd
hoe hard zou een 110 2,5 td uit 1989 moeten kunnen rijden
ik rij met roofrack max 120 op de tellen 10% afwijking naar beneden dus max 110 km
ik rij meestal 110 dus 100
is dat normaal ?
gr bert
hoe hard zou een 110 2,5 td uit 1989 moeten kunnen rijden
ik rij met roofrack max 120 op de tellen 10% afwijking naar beneden dus max 110 km
ik rij meestal 110 dus 100
is dat normaal ?
gr bert
-
Davy
Re: Topsnelheid "one ten"
Wat een one ten zou moeten halen geen idee. Bij mn 109 SIII 2,25D met al enigszins versleten motortje scheelt het met/zonder roofrack meer dan 10km p/h zeker met tegenwind. Bij mij is deze vrij eenvoudig te verwijderen, zal bij jou ook niet meer dan een paar boutjes zijn. Eventuele draadjes voor lampen/antennes even met een tywrap bij elkaar knopen en uitproberen maar.
-
D&G
Re: Topsnelheid "one ten"
Ik haalde nadat ik een nieuw blok (2.25 petrol) had geplaatst zo'n 110 kmu op de GPS. Zonder de mattenset van Exmoor haal ik nu opeens 125 kmu. En geloof me: Het was niet het gewicht van de mattenset 
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: Topsnelheid "one ten"
met het 'oude' 3.5 blok met weber carb op benzine en 7.50x16 haalde ik 155 km/h!!!
Nu met 255/85R16 en een 3.9 met weber, impco gas installatie en een automaatbak haalt ie nog steeds 155 km/h
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Nu met 255/85R16 en een 3.9 met weber, impco gas installatie en een automaatbak haalt ie nog steeds 155 km/h
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Bart van Dessel
Re: Topsnelheid "one ten"
Raymond, de grote oorzaak van weinig vermogen is vaak je nokkenas, die slijt in de loop der jaren en zorgt voor een steeds slechtere vulling van je verbrandingsruimte. Wil ook steeds minder graag toerendraaien. Ik heb een RRC gehad die op een gegeven moment niet meer harder als 80 wilde, de nokkenas bleek na demontage niet meer als een ronde staaf te zijn met een paar zeer vage heuveltjes, 3 nokken waren geheel verdwenen.
gr, Bart
gr, Bart
-
Raymond
Re: Topsnelheid "one ten"
Dank jullie voor al je reactie's. Ik ben bang dat ik aan de nokkenassen kom. Als de motor weer in topconditie is zal er ook iets aan de wegliggin moeten veranderen. De autobaan is met 110 km/u wel erg smal geworden.
Groeten Raymond
Groeten Raymond