Topsnelheid "one ten"

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Raymond

Topsnelheid "one ten"

Bericht door Raymond »

Mijn "one ten" v8 rijdt op gas en van die fietsbandjes (7,50 x16). Ik kan hier met krabben en bijten een topsnelheid uitpersen van 110 km/u (volgens tomtom), wel zit er een roofrack op het dak.

Is dit een normale topspeed??? of zullen er een aantal onderdelen aan slijtage onderhevig zijn? Het gasverbruik is niet extreem hoog gemiddeld 1:4,5

Graag lees ik jullie bevindingen!

Groeten Raymond
Frank Peek

Re: Topsnelheid "one ten"

Bericht door Frank Peek »

Mijn 90 V8 met 3,5 liter motor loopt met gemak 140 op benzine.

m.v.g.

Frank Peek
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Mijn 110 Softtop V8 3.5 benzine ,SUcarbs. , LT85 , 7.50X16 XZL (V 2,5 B ,A 2,8B ) haalt ook de 140 met gemak,ik ben wel eens '' verder'' gegaan maar dit doe ik nooit meer ! Ik rij liever 90 a 100 ,soms op korte stukken weleens 120 . Vr. gr. Henk B.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2009 22:19 door Henk Bossinade.
Eric_1

Bericht door Eric_1 »

Hoi

Mijn One Ten 3,5 V8 op LPG haalt makkelijk 120km/h in zijn 4de versnelling (is een 4 bak); maar dan heb ik hem meestal al in overdrive. In 4+ overdrive kun je goed 120km/h rijden en hij haalt zeker 130-135km/h. Harder nooit geprobeerd. Snelheid ook op de navigatie afgelezen. Met roofrack merk ik wel verschil. Heeft 346dkm op de teller (originele motor) en verbruik zo 1 op 4,2 a 4,5.

Eric
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Voor de 3.9 defender geven ze 144 km per uur op in de documentatie.
Voor de 3,5 is geen officiele opgave, maar ik haal idd ook zo'n 140 km per uur. (op de GPS)
Zowel op gas als op benzine. Overigens rijd ik eigenlijk nooit harder als 110-120, en dat is prim te doen met de overdrive.

Gerrit
caligaris987

Bericht door caligaris987 »

toch benieuwd

hoe hard zou een 110 2,5 td uit 1989 moeten kunnen rijden

ik rij met roofrack max 120 op de tellen 10% afwijking naar beneden dus max 110 km

ik rij meestal 110 dus 100

is dat normaal ?
gr bert
Davy

Bericht door Davy »

Wat een one ten zou moeten halen geen idee. Bij mn 109 SIII 2,25D met al enigszins versleten motortje scheelt het met/zonder roofrack meer dan 10km p/h zeker met tegenwind. Bij mij is deze vrij eenvoudig te verwijderen, zal bij jou ook niet meer dan een paar boutjes zijn. Eventuele draadjes voor lampen/antennes even met een tywrap bij elkaar knopen en uitproberen maar.
D&G

Bericht door D&G »

Ik haalde nadat ik een nieuw blok (2.25 petrol) had geplaatst zo'n 110 kmu op de GPS. Zonder de mattenset van Exmoor haal ik nu opeens 125 kmu. En geloof me: Het was niet het gewicht van de mattenset ;-)

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina

Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
offroadanimal

Bericht door offroadanimal »

What's in the name.......................

Sjoerd
Rangie110 'Last Dime'

Bericht door Rangie110 'Last Dime' »

met het 'oude' 3.5 blok met weber carb op benzine en 7.50x16 haalde ik 155 km/h!!!
Nu met 255/85R16 en een 3.9 met weber, impco gas installatie en een automaatbak haalt ie nog steeds 155 km/h

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Raymond, de grote oorzaak van weinig vermogen is vaak je nokkenas, die slijt in de loop der jaren en zorgt voor een steeds slechtere vulling van je verbrandingsruimte. Wil ook steeds minder graag toerendraaien. Ik heb een RRC gehad die op een gegeven moment niet meer harder als 80 wilde, de nokkenas bleek na demontage niet meer als een ronde staaf te zijn met een paar zeer vage heuveltjes, 3 nokken waren geheel verdwenen.

gr, Bart
Raymond

Bericht door Raymond »

Dank jullie voor al je reactie's. Ik ben bang dat ik aan de nokkenassen kom. Als de motor weer in topconditie is zal er ook iets aan de wegliggin moeten veranderen. De autobaan is met 110 km/u wel erg smal geworden.

Groeten Raymond
Plaats reactie