Hallo,
Ik ben op zoek naar referentiewaarden.
Vraag 1)
Op hoeveel graden BTDC staat jullie V8 wanneer de motor is afgesteld op LPG?
Vraag 2)
Waarop hebben jullie de bougies spleet op afgesteld op LPG? Volgens de werkplaatshandleiding of gekozen voor een minder grote spleet (ik hoorde van iemand die gekozen had voor 0.6 mm ipv 0.71 - 0.84 mm van het handboek)
Op mijn V8 zitten carburateurs, een OMVL verdamper en een Lumenition set (voor zover deze informatie van toepassing is).
Wie kan mij hierover meer vertellen?
Met vriendelijke groet,
Martin
timing V8 op LPG
-
willyam
Re: timing V8 op LPG
Ik gebruik altijd NGK BP6ES op 0,6 mm,
ontsteking staat op 6 graden voor benzine,
LPG wordt geregeld door de Timing advance processor van Iwema enterprice,
optimaal voor beide systemen
willyam
ontsteking staat op 6 graden voor benzine,
LPG wordt geregeld door de Timing advance processor van Iwema enterprice,
optimaal voor beide systemen
willyam
-
Art
Re: timing V8 op LPG
Willyam,
Heb je toevallig zo'n complete "hurricane" set van iwema. Ik overweeg zo'n set te kopen (3.5 V8 carbs) en ben dus wel benieuwd naar ervaringen. Het is niet de goedkoopste, maar het klinkt wel goed.
Groeten Art
Heb je toevallig zo'n complete "hurricane" set van iwema. Ik overweeg zo'n set te kopen (3.5 V8 carbs) en ben dus wel benieuwd naar ervaringen. Het is niet de goedkoopste, maar het klinkt wel goed.
Groeten Art
-
Andrew V8 RRC
Re: timing V8 op LPG
Ik rijdt met 14 graden voor ontsteking en 0,6 mm boegie gat, op mijn 3.5 efi op gas (omvl systeem)
gaat goed behalve bij heele hoge temperatuuren dan wil de motor bij zwaare belasting wel eens pingelen
Groetjes Andrew
gaat goed behalve bij heele hoge temperatuuren dan wil de motor bij zwaare belasting wel eens pingelen
Groetjes Andrew
-
Remko Stage1
Re: timing V8 op LPG
Hoi,
mijn stage1 V8 op gas stond op 6 graden BTDC. Na wijziging naar 9 graden BTDC was er een duidelijk verschil. Soepeler lopen, meer trekkracht.
Succes,
Remko
mijn stage1 V8 op gas stond op 6 graden BTDC. Na wijziging naar 9 graden BTDC was er een duidelijk verschil. Soepeler lopen, meer trekkracht.
Succes,
Remko