timing V8 op LPG

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin B.

timing V8 op LPG

Bericht door Martin B. »

Hallo,

Ik ben op zoek naar referentiewaarden.

Vraag 1)
Op hoeveel graden BTDC staat jullie V8 wanneer de motor is afgesteld op LPG?

Vraag 2)
Waarop hebben jullie de bougies spleet op afgesteld op LPG? Volgens de werkplaatshandleiding of gekozen voor een minder grote spleet (ik hoorde van iemand die gekozen had voor 0.6 mm ipv 0.71 - 0.84 mm van het handboek)

Op mijn V8 zitten carburateurs, een OMVL verdamper en een Lumenition set (voor zover deze informatie van toepassing is).

Wie kan mij hierover meer vertellen?

Met vriendelijke groet,
Martin
willyam

Re: timing V8 op LPG

Bericht door willyam »

Ik gebruik altijd NGK BP6ES op 0,6 mm,
ontsteking staat op 6 graden voor benzine,
LPG wordt geregeld door de Timing advance processor van Iwema enterprice,
optimaal voor beide systemen

willyam
Art

Re: timing V8 op LPG

Bericht door Art »

Willyam,

Heb je toevallig zo'n complete "hurricane" set van iwema. Ik overweeg zo'n set te kopen (3.5 V8 carbs) en ben dus wel benieuwd naar ervaringen. Het is niet de goedkoopste, maar het klinkt wel goed.

Groeten Art
Andrew V8 RRC

Re: timing V8 op LPG

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik rijdt met 14 graden voor ontsteking en 0,6 mm boegie gat, op mijn 3.5 efi op gas (omvl systeem)

gaat goed behalve bij heele hoge temperatuuren dan wil de motor bij zwaare belasting wel eens pingelen

Groetjes Andrew
Remko Stage1

Re: timing V8 op LPG

Bericht door Remko Stage1 »

Hoi,

mijn stage1 V8 op gas stond op 6 graden BTDC. Na wijziging naar 9 graden BTDC was er een duidelijk verschil. Soepeler lopen, meer trekkracht.

Succes,
Remko
Plaats reactie