Mijn rrc 1986 met 3.5 efi heb ik afgelopen winter een grote beurt gegeven:
- nieuwe torque max piper nokkenas
- Jd tandwielen en ketting
- compleet nieuwe ontsteking (elec verdeler, magnecor bougie kabels, bobine)
- koppen gevlakt, afgeperst
- composiet koppakkingen
Na wat afregelwerk (vacuum, ontsteking, lpg) loopt de auto goed, maar:
Hij zuipt : 1:3 op benzine en lpg
Hij heeft erg weinig vermogen
Iwema in Eindhoven heeft er nog voor e1100,- aan afgesteld, maar naast dat hij nu erg lekker rustig loopt heb ik nog steeds bovenstaande eigenschappen
Compressie nagemeten: alle cilinders tussen 120 en 135 psi (andere 3.5efi van ons makkelijk 150 psi)..
Dit brengt mij an de twijfel.. Met de kapotte koppakking en oude nokkenas had hij veel meer vermogen.
Kan het zijn dat de nokkenas 1tandje verkeerd staat?
Iemand andere ideeen?
Bedankt, Tom