3.4 L 6 cyl santana cazorla
-
henk3
3.4 L 6 cyl santana cazorla
Hallo,
Ik kan een heel mooie Santana 109 'Cazorla' van '84 kopen.
Moet ik ergens speciaal op letten? En is zo'n 6 cyl 3.4 diesel dorstig?
groet
Henk
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2011 22:04 door henk3.
Ik kan een heel mooie Santana 109 'Cazorla' van '84 kopen.
Moet ik ergens speciaal op letten? En is zo'n 6 cyl 3.4 diesel dorstig?
groet
Henk
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2011 22:04 door henk3.
-
Benno
Re: cazorla
een santana 6-cilinder bedoel je dan denk ik. volgens mij is dat best een industriele motor die daarin zit. Niet al te stil, zuinig of vermogend volgens mij. verbruik durf ik niets van te zeggen, ik heb ooit gehoord dat het eigenlijk 1,5 2,25 diesel zou zijn. Dat zou betekenen dat een boel onderdelen goed verkrijgbaar moeten zijn.
hopelijk reageert er nog iemand die meer weet van deze dingen.
Benno
hopelijk reageert er nog iemand die meer weet van deze dingen.
Benno
-
Tony Martens
Re: cazorla
Santana Cazorla is idd een 6 cylinder.
Ben zelf volop bezig de mijne uit 1983 op te knappen en het valt me zwaar tegen onderdelen te krijgen.
Als je een goed adres hebt gevonden hoor ik het graag.
Ben zelf volop bezig de mijne uit 1983 op te knappen en het valt me zwaar tegen onderdelen te krijgen.
Als je een goed adres hebt gevonden hoor ik het graag.
-
henk3
Re: cazorla
Welke onderdelen zijn zo moeilijk te krijgen (naar ik aanneem omdat ze afwijken van standaard LaRo)? Ik ben na kerst een dag in Madrid en zal eens vragen of en hoe er in Spanje onderdelen te koop zijn. De Santana fabrieken zijn sinds 2009 failliet, heb ik begrepen.
-
wilberth
Re: cazorla
Hoi Tony, geen idee van andere onderdelen, maar henk had het vooral ook even over de motor dacht ik. Bij mijn beste weten is dat inderdaad qua verstuivers etc. gewoon 1.5 maal de 2.25. Zou dan dus moeten resulteren in een niet al te luidruchtige voorkamer diesel die inderdaad in verhouding tot de moderne direct ingespoten varianten wel iets meer zal lusten. (sound proofing in de santana's ken ik niet, bij de series natuurlijk gewoon non-existing)
Ik weet echter niet hoe het met de distributie van die dingen werkt. Is dat te vergelijken met de 2.5, dus met een riem en de pomp direct op de riem, of is dat net zo iets treurigs (bij gebrek aan en betere omschrijving) als de 2.25 met een ketting aan de nokkenas en dan haaks daarop, wat voor een onsteking nog net acceptabel is, de inspuit pomp?
Groet, Wilberth
Ik weet echter niet hoe het met de distributie van die dingen werkt. Is dat te vergelijken met de 2.5, dus met een riem en de pomp direct op de riem, of is dat net zo iets treurigs (bij gebrek aan en betere omschrijving) als de 2.25 met een ketting aan de nokkenas en dan haaks daarop, wat voor een onsteking nog net acceptabel is, de inspuit pomp?
Groet, Wilberth
-
Tony Martens
Re: cazorla
Verstuivers zijn wel aan te komen maar ik heb problemen met de pakkingen.
Heb met moeite een nieuwe koppakking op de kop kunnen tikken.
Heb met moeite een nieuwe koppakking op de kop kunnen tikken.
-
Tom mwl
Re: cazorla
Hoi,
Er zijn ook firma's die koppakkingen kunnen namaken.
bijv. deze:
[www.stephensgaskets.co.uk]
En ik neem aan dat er toch ook wel firma's in nederland zijn die dat kunnen?
Dat zou je eens bij een revisiebedrijf kunnen vragen.
groet, tom
Er zijn ook firma's die koppakkingen kunnen namaken.
bijv. deze:
[www.stephensgaskets.co.uk]
En ik neem aan dat er toch ook wel firma's in nederland zijn die dat kunnen?
Dat zou je eens bij een revisiebedrijf kunnen vragen.
groet, tom
-
henk3
Re: cazorla
Tony,
Hoe gaat het intussen met jouw klus? Ik ben geen sleutelaar, dus het onderhoud aan mijn Cazorla kan ik niet zelf doen.
Vraag aan jou: hoe zit het met de distributie, is dat met riem(en) of met ketting(en)?
En om de hoeveel kms (òf jaren) zou ik die moeten vervangen?
groet,
Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2012 11:57 door henk3.
Hoe gaat het intussen met jouw klus? Ik ben geen sleutelaar, dus het onderhoud aan mijn Cazorla kan ik niet zelf doen.
Vraag aan jou: hoe zit het met de distributie, is dat met riem(en) of met ketting(en)?
En om de hoeveel kms (òf jaren) zou ik die moeten vervangen?
groet,
Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2012 11:57 door henk3.
-
henk3
Re: cazorla
via deze link zijn de onderdelen van de Santana Series te vinden, dus ook van de 6 cil. benzine en diesel (Cazorla). de 6 cyl diesel heeft voor zijn distributie geen riem of ketting , maar een tandwiel, bijna onverwoestbaar.
-
ron bolleboom
Re: cazorla
ik heb nog een complete 6 cilinder diesel revisie blok uit een ex militaire santana met versn. bak .is zeker 100% dus wie een reserve blok zoekt . of ruig blok wil inbouwen met bak ! kost €1500,- deze blokken zijn bere sterk en mooi grommend geluid erin .
-
Tony
Re: cazorla
Hoi Henk,
De motor loopt weer als een zonnetje, pakkingen deels gekocht en deels laten maken.
Helaas een aantal weken geleden alweer door de koppeling getrapt, nieuwe klus wordt het vervangen van
de cylinders en leidingen.
Ervaring hiermee?
De motor loopt weer als een zonnetje, pakkingen deels gekocht en deels laten maken.
Helaas een aantal weken geleden alweer door de koppeling getrapt, nieuwe klus wordt het vervangen van
de cylinders en leidingen.
Ervaring hiermee?
-
sander "one10"
Re: cazorla
Wat kost het met inbouw in een 110 ?
Groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
Groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd