Ik ben een hele tijd niet meer met de laro (IIA 2.25 bezine/LPG) bezig geweest, maar het bloed kruipt toch ... etc. ik heb er weer zin in
Mijn vraag, vorig jaar heb ik een 123ontsteking geplaatst, daar ben ik opzich heel tevreden over, maar ik merk de laatste tijd dat als ik afrem op de motor (helemaal met een aanhanger) er flink wordt "gesputterd" uit de uitlaat. Is dit een ontsteking/afstellingsprobleem?
Nu hebben de 123onstekingen een aantal kurves waar je uit kunt kiezen.
De hoogste curve heeft een vervroeging van 36gr bij 4500 rpm. Statisch moet de 123 op het tdp (bdp) worden ingesteld. M.a.w. volgens mij kan ik gerust de hoogste curve pakken toch? (volgens Vis-landrovers mag je tot 38-42 gr.) Of mis ik hier iets?
of:
Moet ik bij de 36 nog 14 gr vacuum-vervroeging optellen? (zodat ik nu dus al op 50gr. zit bij 4500 rpm ) In dat geval zou ik dus terug moeten naar curve 7, dat is 30gr vervroeging + dan 10 gr vacuum vervroeging waarmee ik netjes op 40gr voorontsteking uit kom.
Wie heeft hier iets meer kennis/ervaring mee dan ik?
Alvast bedankt,
Jeroen
Jeroen IIA '63