Ik heb een probleempje met een Discovery IIa uit 2003 met een td5-blok (ook gebruikt in de defender modellen) en 88.000 kilometer op de teller, maar ben een volslagen leek i.vm. automechaniek.
Misschien kan iemand mij via deze weg wat meer uitleg geven. Alvast bedankt.
Ik heb net de hele kabelboom en de ECU moeten laten vervangen bij een offiële LR-dealer. Kostelijke grap
Ik ben nu 300 (driehonderd !!!) kilometer verder en de wagen begint bij hogere toerentallen of wanneer meer vermogen nodig is te stotteren en schokgewijs in te houden om uiteindelijk stil te vallen.
Daarna is het best moeilijk om hem terug aan de praat te krijgen.
In het geval je hem toch aan de praat krijgt, herhaalt het probleem zich opnieuw na enkele kilomters.
Stationair loopt de wagen normaal.
Herkent iemand dit probleem of heeft hier ervaring mee?
Kan er een oorzakelijk verband zijn tussen de vervanging van de kabelboom & ECU en het stotteren?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
DirkVV