300 d

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
joshi

300 d

Bericht door joshi »

Hallo,
Ik heb een vraag over een serie 3,
waar een endenor diesel in gelegen heeft,
maar die nu stuk is .
de verkoper heeft er een 300d mercedes motor bij(geen td)
met een verloop schetsplaat voor de versnellingsbak.
vraag: heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een 300d
motor.
Ik heb gelezen op een amerikaanse side dat het mogelijk is , maar erg lastig is,
maar mischien is er iemand onder ons die er ervaring in heeft.
mvgr jos
bowy

Re: 300 d

Bericht door bowy »

Heb ik al eens uitgebouwd. Op zich een prima motor alleen wat uitdagend qua uitlaat omdat die op de plek van de aandrijfas zit. We hebben de 300D vervangen voor een 300TD en ja dat is nog iets lastiger maar dan heb je wel een motor die ook wat vermogen heeft. De 300D heeft 80Pk. Dus persoonlijk zou ik dan eerder een 2,5NA in bouwen, minder werk maar helaas ook iets minder betrouwbaar. Die 300D is nl wel zeeeeer betrouwbaar.

De 300TD heeft trouwens 150 PK en 300 Nm en dan is het wel weer errug leuK! Wel helaas het koppel wat hoger in het toeren dan mijn 200TDI met vergelijkbare specs.

Gr Bowy
Exfietser

Bericht door Exfietser »

150 pk en 300NM in een series Bowy? Volgens bij kun je dan binnen een jaar op voor het kampioenschap versnellingsbak (lt76) wisselen in de kortste tijd. Mischien kan iemand het dan van jou winnen. Ik red het nu in een zaterdag gewoon op de parkeerplaats.

Maar je hebt volgens mij gelijk wat betrouwbaarheid wat betreft die 300 mercedes motor. Een miljoen op de teller bij diverse taxibedrijven is niet echt ongewoon. De stoelen enzo zijn veel eerder op dan de motor.

Arnold.
bowy

Bericht door bowy »

Arnold,

Mijn LT76 outdoor record is 4,5 uur op de camping in Billing

Maar idd we hebben er dan ook een LT77 achter gehangen en die houd het nog steeds!

Gr Bowy
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Gaaf he zo'n knutsel auto. Ik heb mensen in omgeving die daar niets van snappen. Die snappen ook niet dat pokkeweer ook heel leuk kan zijn.

Ligt er bij jou sneeuw? Hier is het alleen erg koud en prachtig zonnig weer met een restje sneeuw van een paar dagen geleden.

Arnold.
bowy

Bericht door bowy »

Centimeter of 8 a 10.... Zo lekker even aan hobbyen en daarna weer lekker toeren met de 110. Gisteren ook al de hele middag in de sneeuw pret gehad!
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Joshi,

DIe 300D dat is neem ik aan een 5 cylinder, dat betekend dus wijziging van je kenteken bij de RDW. Je hebt van de 5 cylinders twee types, van 80 pk met grote gloeistiften en van 88pk met kleine snelgoeiers. eigenlijk moet je het type met de snelgloeiers hebben, deze is veel duurzamer. Nadeel is dat deze het oliefilter rechts bij het schutbord eeft zitten en ik geen idee heb of dat in de series past, maar dit is natuurlijk wel te verzetten.

groet Frank
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Dat groningen is toch wel gaaf. Daar is tenminste het soort weer dat de mensen om mij heen niet leuk vinden.

Arnold.
bowy

Bericht door bowy »

Dat past net, met een kleine modificatie aan het schutbord Frank!

Lekker gewandeld? Ik daarstraks lekker gereden met de S1 lang het zuidlaardermeer
joshi

Bericht door joshi »

hallo mensen,

mijn eerste landrover!!!!

Bedankt voor jullie reactie, ik ben vandaag gaan kijken naar de 3/109
en ja!!!! hij is aan mijn vingers blijven plakken, een keiharde auto met een gagalvaniseerd
chassis, en compleet, maar zonder motor.
de 300d heb ik laten staan, en ga een orginele motor monteren, zeker om het gezeik bij het rdw
te vermijden en ook teveel kw is niet goed voor de aandrijflijn.
Vraag, maakt het veel verschil om een 5 of 3 x gelagerde diesel te kopen in verband met de
betrouwbaarheid?

joshi
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Voor diesel 5 x gelagerd, deze gaan langer mee.

Groeten neef Henk
bowy

Bericht door bowy »

Meteen een 2,5 NA en je zit zeker goed!
Plaats reactie