oliedruk automaat
-
Maarten van Lenthe
oliedruk automaat
In verband met een te kiezen oliekoeler voor de automaat ben ik op zoek naar de oliedruk van de automaat. Wie weet hier iets over?
Gr. Maarten
Gr. Maarten
-
paul
Re: oliedruk automaat
Hoi Maarten,
Boon revisietechniek in Alphen (aan de maas).
Weet heel veel. En rijdt in een D2.
Paul
Boon revisietechniek in Alphen (aan de maas).
Weet heel veel. En rijdt in een D2.
Paul
-
RoLandrover
Re: oliedruk automaat
Bij stationair moet dat voor de 4HP22 ,100psi zijn en bij bij 2000 toeren 150psi (dat is ongeveer 10 bar), maar dan hebben we het over de interne druk,.. of dat voor het koelcircuit zo hoog is vraag ik me af. Wat ik wel weet is dat als er een slang losschiet, de automaat heeel snel 10 liter ATF weg heeft gepompt.
Wat ik trouwens wel ergens heb gelezen is dat de ZF4hp22 (ik weet niet welke automaat je hebt) erg gevoelig is voor veranderingen in het koel-circuit. Te veel of te weinig weerstand zou de werking van de bak beinvloeden en gezien hoe de automaat werkt geloof ik dat graag.
Mijn slangen zijn deels hogedrukoliebestendigegewapendeluchtslang , die gewoon met slangenklemmen vast zit. werkt prima! (als je ze maar goed aandraait )
Ik heb nog wel een LR koeler van ik denk een ZF4HP24 liggen,..
Foto-OUF8ONRX.jpg --> mod_embed_images_loadimage('96de4ddaa0c6a1de9955b09abcf0e3fb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OUF8ONRX.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUF8ONRX.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OUF8ONRX.jpg', '', 10187537, 600, 600, 'Loading image ...', false);
misschien iets voor jou?
grtn
RoLandRover
Wat ik trouwens wel ergens heb gelezen is dat de ZF4hp22 (ik weet niet welke automaat je hebt) erg gevoelig is voor veranderingen in het koel-circuit. Te veel of te weinig weerstand zou de werking van de bak beinvloeden en gezien hoe de automaat werkt geloof ik dat graag.
Mijn slangen zijn deels hogedrukoliebestendigegewapendeluchtslang , die gewoon met slangenklemmen vast zit. werkt prima! (als je ze maar goed aandraait )
Ik heb nog wel een LR koeler van ik denk een ZF4HP24 liggen,..
Foto-OUF8ONRX.jpg --> mod_embed_images_loadimage('96de4ddaa0c6a1de9955b09abcf0e3fb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OUF8ONRX.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUF8ONRX.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-OUF8ONRX.jpg', '', 10187537, 600, 600, 'Loading image ...', false);
misschien iets voor jou?
grtn
RoLandRover
-
Maarten van Lenthe
Re: oliedruk automaat
Tja, bij mij hebben dit jaar ook het hele jaar de flexibele leidingen over de normale leidingen heengeschoven gezeten en met twee slangklemmen vastgezeten en hij is pas één keer losgeschoten. De vraag is of dat door de druk ontstaan is dus gevoelsmatig denk ik dat er niet veel druk op het koelcircuit staat. Ik heb er nu een oliekoeler opzitten met geforceerde koeling alleen die heeft lang niet genoeg capaciteit. Aangezien ik straks een radiateur over heb met een enorme electrische fan erachter dacht ik die als oliekoeler voor de automaat te gaan gebruiken....alleen die dingen kunnen niet veel meer dan 2 bar hebben.....het zal dus wel proefondervindelijk vaststellen worden....
Gr. Maarten
Gr. Maarten
-
RoLandrover
Re: oliedruk automaat
ik denk,
maar dat ben ik, dat er meer druk op staat,..
gisteren bij mij de voor de 2e keer de slang losgeschoten, nu de andere kant
met 130 op de snelweg,...het was flink mistig,...maar toen er achter mij veel meer 'mist' was dan voor mij,......
......... ik was ook net aan het inhalen,..die auto heeft toen ik naar de vluchtstrook reed de volle laag gehad helaas
voordeel voor mij is,.. dat de auto nu niet snel meer roest aan de onder en achterkant
Ik heb nu het uiteinde van de pijpjes iets op getrompt, en een net te kleine slang warm gemaakt opgerekt
en daar een flink eind overheen gewurgd. 2 stevige klemmen per kant erop en dat moet maar gaan werken
morgen ochtend de slang er weer onder,..10 liter ATF tanken en hopen dat de bak het heeft overleeft.....
we'll see,.......ik word arm aan ATF olie kopen zo
grtn
RoLandRover
maar dat ben ik, dat er meer druk op staat,..
gisteren bij mij de voor de 2e keer de slang losgeschoten, nu de andere kant
met 130 op de snelweg,...het was flink mistig,...maar toen er achter mij veel meer 'mist' was dan voor mij,......
......... ik was ook net aan het inhalen,..die auto heeft toen ik naar de vluchtstrook reed de volle laag gehad helaas
voordeel voor mij is,.. dat de auto nu niet snel meer roest aan de onder en achterkant
Ik heb nu het uiteinde van de pijpjes iets op getrompt, en een net te kleine slang warm gemaakt opgerekt
en daar een flink eind overheen gewurgd. 2 stevige klemmen per kant erop en dat moet maar gaan werken
morgen ochtend de slang er weer onder,..10 liter ATF tanken en hopen dat de bak het heeft overleeft.....
we'll see,.......ik word arm aan ATF olie kopen zo
grtn
RoLandRover
-
Bram109
Re: oliedruk automaat
Druktest
2000 opm 10 ± 0,3 bar, 150 ± 5 lbf/in2.
Stationair toerental - druk 6,9 ± 0,3 bar, 100 ± 5 lbf/in2 bij 665 tot 735 opm.
Maar of deze druk ook over de olie koeler staat weet ik niet, dit is de druk welke de pomp levert.
Bovenstaande gegevens zijn van een ZF 4 HP 22.
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2009 06:17 door Bram109.
2000 opm 10 ± 0,3 bar, 150 ± 5 lbf/in2.
Stationair toerental - druk 6,9 ± 0,3 bar, 100 ± 5 lbf/in2 bij 665 tot 735 opm.
Maar of deze druk ook over de olie koeler staat weet ik niet, dit is de druk welke de pomp levert.
Bovenstaande gegevens zijn van een ZF 4 HP 22.
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2009 06:17 door Bram109.
-
Bart van Dessel
Re: oliedruk automaat
Hoi Maarten,
de RRC heeft vanaf 1990 2 oliekoelers voor de automaat, eentje apart achter de grill en eentje in de radiateur. Voor jouw wat zwaardere werk zou ik kijken voor een grotere losse oliekoeler, misschien met een thermostaat ertussen. Tuning bedrijven die auto's voor de rally klaarmaken die kunnen je perfect hierin helpen. De druk in het koelsysteem is niet zo heel hoog, ik heb vaak automaat-slangen provisorisch gerepareerd met gewone slangklemmen en die hebben het nog heel lang gehouden. Ik heb verschillende losse oliekoelers liggen maar je zit niet effe om de hoek bij mij.
gr, Bart
de RRC heeft vanaf 1990 2 oliekoelers voor de automaat, eentje apart achter de grill en eentje in de radiateur. Voor jouw wat zwaardere werk zou ik kijken voor een grotere losse oliekoeler, misschien met een thermostaat ertussen. Tuning bedrijven die auto's voor de rally klaarmaken die kunnen je perfect hierin helpen. De druk in het koelsysteem is niet zo heel hoog, ik heb vaak automaat-slangen provisorisch gerepareerd met gewone slangklemmen en die hebben het nog heel lang gehouden. Ik heb verschillende losse oliekoelers liggen maar je zit niet effe om de hoek bij mij.
gr, Bart