Aluminium corrosie defender 110
-
Wim van den Berg
Aluminium corrosie defender 110
Betse allemaal,
Natuurlijk is het een redelijk normale zaak, wat corrosie op het plaatwerk.
Maar om erger te voorkomen zou ik deze plekjes graag bijwerken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen.
Gewoon schuren, plamuren en verfen of....
Ben nog onbekent met het bijwerken van aluminium
Alvast bedankt.
Wim
Natuurlijk is het een redelijk normale zaak, wat corrosie op het plaatwerk.
Maar om erger te voorkomen zou ik deze plekjes graag bijwerken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen.
Gewoon schuren, plamuren en verfen of....
Ben nog onbekent met het bijwerken van aluminium
Alvast bedankt.
Wim
-
Wompel
Re: Aluminium corrosie defender 110
Dat hangt er vanaf waar de corrosie zit. In ieder geval is plekjes bijwerken nooit verkeerd. Wees er wel van bewust dat de oorzaak, vaak contact al alu met ijzer van binnen uit, niet weggenomen wordt en je dus moet blijven bijwerken.
-
Wim van den Berg
Re: Aluminium corrosie defender 110
Dus beter is eerst kijken of ik de oorzaak kan wegnemen. (Alu contact met ijzer wegnemen)
En dan bijwerken, moet ik bij het bijwerken nog iets speciaals doen of alleen glad schuren en lak er over heen.
er zit een redelijk plekje 3x3 cm bij de bestuurders portier deurgreep, 3x4 cm net acher de linker achterdeur en een hoek van 5x3 cm links onder op de achterdeur (waar het wiel aan hangt)
Verder een stuk of 4 hele kleine plekjes verdeeld over de carroserie.
En dan bijwerken, moet ik bij het bijwerken nog iets speciaals doen of alleen glad schuren en lak er over heen.
er zit een redelijk plekje 3x3 cm bij de bestuurders portier deurgreep, 3x4 cm net acher de linker achterdeur en een hoek van 5x3 cm links onder op de achterdeur (waar het wiel aan hangt)
Verder een stuk of 4 hele kleine plekjes verdeeld over de carroserie.
-
Wompel
Re: Aluminium corrosie defender 110
Dat wegnemen kan een probleem geven omdat dan je auto uit elkaar valt... Ik zou aan de buitenkant schuren en lakken. Aan de binnenkant, als je er bij kunt, schuren en een goed anti-roest middel, bv van dinitrol, aanbrengen en eventueel nog een wax laag. Wax sluit af van zuurstof, één van de ingrediënten voor roest en corrosie. Je deuren is een ander verhaal. In de deur zit (zat?) een metalen frame waar het aluminium omheen gezet is. Binnenkant schoonmaken en ook met anti-roest behandelen. Aan de achterzijde heb je allemaal ijzer op de hoeken, daar kom je niet tussen, of je moet alles gaan slopen. Daar zou ik nog niet aan beginnen. Gewoon bijhouden en zoveel mogelijk de oorzaak van binnen uit aanpakken. Suc6!
-
Wim van den Berg
Re: Aluminium corrosie defender 110
Bedankt voor de info.
Moet ik de plekken die ik bijwerk eerst nog met een alu primer voorbehandelen of kan ik er gewoon overeen schilderen (spuiten)
Moet ik de plekken die ik bijwerk eerst nog met een alu primer voorbehandelen of kan ik er gewoon overeen schilderen (spuiten)
-
L.van der Poel
Re: Aluminium corrosie defender 110
Hoi Wim
Eerst etsprimer op kaal aluminium en dan schilderen/spuiten
mvrgr
L. van der Poel
Eerst etsprimer op kaal aluminium en dan schilderen/spuiten
mvrgr
L. van der Poel
-
marc lw
Re: Aluminium corrosie defender 110
hoi,
kan eerst een laag pure owatrol ook als grondlaag ?
groet marc
kan eerst een laag pure owatrol ook als grondlaag ?
groet marc