Aluminium corrosie defender 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Wim van den Berg

Aluminium corrosie defender 110

Bericht door Wim van den Berg »

Betse allemaal,

Natuurlijk is het een redelijk normale zaak, wat corrosie op het plaatwerk.
Maar om erger te voorkomen zou ik deze plekjes graag bijwerken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen.
Gewoon schuren, plamuren en verfen of....
Ben nog onbekent met het bijwerken van aluminium

Alvast bedankt.

Wim
Wompel

Re: Aluminium corrosie defender 110

Bericht door Wompel »

Dat hangt er vanaf waar de corrosie zit. In ieder geval is plekjes bijwerken nooit verkeerd. Wees er wel van bewust dat de oorzaak, vaak contact al alu met ijzer van binnen uit, niet weggenomen wordt en je dus moet blijven bijwerken.
Wim van den Berg

Dus beter is eerst kijken of ik de oorzaak kan wegnemen. (Alu contact met ijzer wegnemen)
En dan bijwerken, moet ik bij het bijwerken nog iets speciaals doen of alleen glad schuren en lak er over heen.

er zit een redelijk plekje 3x3 cm bij de bestuurders portier deurgreep, 3x4 cm net acher de linker achterdeur en een hoek van 5x3 cm links onder op de achterdeur (waar het wiel aan hangt)
Verder een stuk of 4 hele kleine plekjes verdeeld over de carroserie.
Wompel

Bericht door Wompel »

Dat wegnemen kan een probleem geven omdat dan je auto uit elkaar valt... Ik zou aan de buitenkant schuren en lakken. Aan de binnenkant, als je er bij kunt, schuren en een goed anti-roest middel, bv van dinitrol, aanbrengen en eventueel nog een wax laag. Wax sluit af van zuurstof, één van de ingrediënten voor roest en corrosie. Je deuren is een ander verhaal. In de deur zit (zat?) een metalen frame waar het aluminium omheen gezet is. Binnenkant schoonmaken en ook met anti-roest behandelen. Aan de achterzijde heb je allemaal ijzer op de hoeken, daar kom je niet tussen, of je moet alles gaan slopen. Daar zou ik nog niet aan beginnen. Gewoon bijhouden en zoveel mogelijk de oorzaak van binnen uit aanpakken. Suc6!
Wim van den Berg

Bedankt voor de info.
Moet ik de plekken die ik bijwerk eerst nog met een alu primer voorbehandelen of kan ik er gewoon overeen schilderen (spuiten)
L.van der Poel

Bericht door L.van der Poel »

Hoi Wim

Eerst etsprimer op kaal aluminium en dan schilderen/spuiten

mvrgr
L. van der Poel
marc lw

Bericht door marc lw »

hoi,

kan eerst een laag pure owatrol ook als grondlaag ?

groet marc
Plaats reactie