Stuurbekrachtiging defender
-
Jeroen
Stuurbekrachtiging defender
Hoi,
Mijn defender 110 uit 88 heeft altijd zwaar gestuurd. Ik dacht altijd dat het aan mijn bredere banden en stuurhuis lag. Het stuurhuis is vervangen. Nu zit ik te denken dat het wellicht aan de stuurbekrachtigingspomp licht. Hoe kun je erachter komen of deze nog goed is?
Groetjes Jeroen
Mijn defender 110 uit 88 heeft altijd zwaar gestuurd. Ik dacht altijd dat het aan mijn bredere banden en stuurhuis lag. Het stuurhuis is vervangen. Nu zit ik te denken dat het wellicht aan de stuurbekrachtigingspomp licht. Hoe kun je erachter komen of deze nog goed is?
Groetjes Jeroen
-
macweekers110hcpu
Re: Stuurbekrachtiging defender
door een keer de v-snaar eraf te halen... en dan kijken of er enig verschil is tussen sturen zonder/sturen met
de groeten
de groeten
-
RoLandRover
Re: Stuurbekrachtiging defender
denk je dat ie zwaar loopt, of heb je kunnen vergelijken met een andere?
-
LaroCroft en Callum
Re: Stuurbekrachtiging defender
Meet maar eens met een veerunster de kracht die nodig is om een wiel te sturen. Eerst band eraf, spoorstang en stuurstang loshalen. Meten aan de remschijf
Bij mij zat 1 swiffelpen te strak waardoor hij zwaarder stuurde. Shimmetje ertussen en opgelost.
Te stak was een kilo of 30 schat ik. Nu 4 kilo en het stuurt heel veel beter
Met vriendelijke groet
Paul van Otterloo
------------------------------
Love, Peace and axle grease!!
Visit my website at www.larocroft.nl
Bij mij zat 1 swiffelpen te strak waardoor hij zwaarder stuurde. Shimmetje ertussen en opgelost.
Te stak was een kilo of 30 schat ik. Nu 4 kilo en het stuurt heel veel beter
Met vriendelijke groet
Paul van Otterloo
------------------------------
Love, Peace and axle grease!!
Visit my website at www.larocroft.nl
-
Jeroen
Re: Stuurbekrachtiging defender
Dat heb ik gedaan....er is verschil maar kan het ook zo zijn dat zo'n ding het maar een klein beetje doet?
Gr Jeroen
Gr Jeroen
-
Paul Stroink
Re: Stuurbekrachtiging defender
Ik merk veel verschillen tussen de 110's die ik te koop heb, de ene stuurt stukken lichter dan de andere. De meeste V8's sturen bv veel lichter dan de gemiddelde diesel. Ik denk dat het inderdaad door de pompbrengst komt, misschien kan je dat ergens laten meten, maar dan weet je natuurlijk nog niet wat een normale waarde is.
-
G-men ('83-110)
Re: Stuurbekrachtiging defender
Als het inderdaad de opbrengts van de pomp is, kun je het toerental natuurlijk wijzigen door een iets kleinere poelie te monteren.
Gerrit
Gerrit