vm motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
appie

vm motor

Bericht door appie »

hoi

ik wil een 2.5 TD VM motor Range Rover an 92 in mijn range rover classic van 1980 3.5 v8 laten inbouwen past ie wel met mijn versnellingsbak (4bak)

en wat heb ik allemaal nodig om deze combinatie om te goed laten fonctionneren

alvast bedankt
Andrew V8 RRC

Re: vm motor

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik durf niet te zeggen dat de vier bak erachter past, de LT77 (5bak) werd standaard achter de VM geleverd in de Rangerover de VM gebruikt een apart belhousing (kopelings huis) Ik denk dat je dus moet zoeken naar een VM motor met passende Lt77 5 bak.

de Lt77 past weer niet onder de tunnel van de vierbak dus zul je of de tunel moeten vervangen of een verhoging moeten maken.

verder komt er niet zo heel veel bij kijken.

motorsteunen zijn hetzelfde als die van een V8 ,bak steunen ook , wel heb je de radiateur nodig met intercooler en slangen plus wat leidingen voor de stuurbekrachtigings pomp.

ook zul je de tank moeten spoelen , een water afschijder moeten monteren en een diesel filter.

dan is er nog wat werk met de electronica qua sensoren valt het wel mee en kun je de bedrading van de V8 gebruiken, maar je hebt wel een voorgloei systeem nodig voor de koudre dagen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt , er zullen vast meerdre prikkers reageren.

Groeten Andrew
maurice

Bericht door maurice »

ik heb nog een sloper staan, ik heb zelf ook de conversie gedaan in een '79 er ik heb alle onderdelen die je mogelijk nodig hebt.

groeten,
Maurice
Bart74

Bericht door Bart74 »

weet je zeker dat een een VM wilt en geen 200TDI?

Bart
appie

Bericht door appie »

hoi maurice
ja dat kan mijn e mail is (passie_95@hotmail.com ) .

ik heb interess

groetjes
appie

Bericht door appie »

wat is de verschil dan tussen een vm en 200 tdi en heb jij die ?

groetjes
phillip

Bericht door phillip »

Ik heb een vm blok (met intercooler, uitlaat etc.) in mijn laro series stawag die ik binnenkort te koop zet. Deze staat voor een series 6-cylinder bak. Een van de koppen heeft een inwendige scheur waardoor er uitlaatgas in het koelsysteem komt (koppakking vervangen hielp niet) maar verder loopt het blok goed. Mogelijk dat evt. kopers alleen geinteresseerd zijn in de auto en dan hou ik misschienhet blok + toebehoren over. Als je interesse hebt dan mail je maar.
appie

Bericht door appie »

HOI BART
HOE ZIT HET MET 200 TDI HEB JIJ DIE?
ZO JA WAT KOST IE?

GROETJES
APPIE
paul be

Bericht door paul be »

Hoi,

wil zeker niet iemands plannen torpedoren of zo, maar wat ik er heel veel van hoor is dat de VM-motor geen goede is. Veel kapotte koppakkingen en zo en ook maar een matig vermogen. Ook olielekkages. Ik zou nog eens rondvragen en dan voor de 200 TDi of zo gaan.
heb er wel eens naar gegoogled en heel veel negatiefs over gevonden. Maar de medeprikkers kunnen je hier wel uit helpen.

Groetjes
paul
Frits Malcorps

Bericht door Frits Malcorps »

De VM is een goede motor, de koppakking en kop problemen zijn bijna altijd terug te voeren op verkeerd gebruik.
De aluminium koppen zijn wat gevoeliger voor temperatuurswisselingen.
Dus moet deze motor goed warm zijn voor hij maximaal belast mag worden.
Hij is dus niet geschikt voor mensen die direct volgas weg scheuren.
Ik heb hem in een Range Rover gehad en hoewel hij al een zeer respectabel aantal km had gelopen en behoorlijk versleten was gaf hij geen problemen.
Je moest alleen lang gloeien.
Nu heb ik er één in mijn 88 serie3 gezet met een 5 bak en rij er met veel plezier mee,op patatolie.
Als je vragen heb over de conversie dan kun je me mailen.
Frits
appie

Bericht door appie »

hoi bart

heb jij ervaring met een VM motor?
kan jij wat meer vertelen svp daar over

ik wil gewoon een goede wagen van maken

bedankt
Plaats reactie