vm motor
-
Andrew V8 RRC
Re: vm motor
Ik durf niet te zeggen dat de vier bak erachter past, de LT77 (5bak) werd standaard achter de VM geleverd in de Rangerover de VM gebruikt een apart belhousing (kopelings huis) Ik denk dat je dus moet zoeken naar een VM motor met passende Lt77 5 bak.
de Lt77 past weer niet onder de tunnel van de vierbak dus zul je of de tunel moeten vervangen of een verhoging moeten maken.
verder komt er niet zo heel veel bij kijken.
motorsteunen zijn hetzelfde als die van een V8 ,bak steunen ook , wel heb je de radiateur nodig met intercooler en slangen plus wat leidingen voor de stuurbekrachtigings pomp.
ook zul je de tank moeten spoelen , een water afschijder moeten monteren en een diesel filter.
dan is er nog wat werk met de electronica qua sensoren valt het wel mee en kun je de bedrading van de V8 gebruiken, maar je hebt wel een voorgloei systeem nodig voor de koudre dagen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt , er zullen vast meerdre prikkers reageren.
Groeten Andrew
de Lt77 past weer niet onder de tunnel van de vierbak dus zul je of de tunel moeten vervangen of een verhoging moeten maken.
verder komt er niet zo heel veel bij kijken.
motorsteunen zijn hetzelfde als die van een V8 ,bak steunen ook , wel heb je de radiateur nodig met intercooler en slangen plus wat leidingen voor de stuurbekrachtigings pomp.
ook zul je de tank moeten spoelen , een water afschijder moeten monteren en een diesel filter.
dan is er nog wat werk met de electronica qua sensoren valt het wel mee en kun je de bedrading van de V8 gebruiken, maar je hebt wel een voorgloei systeem nodig voor de koudre dagen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt , er zullen vast meerdre prikkers reageren.
Groeten Andrew
-
maurice
Re: vm motor
ik heb nog een sloper staan, ik heb zelf ook de conversie gedaan in een '79 er ik heb alle onderdelen die je mogelijk nodig hebt.
groeten,
Maurice
groeten,
Maurice
-
appie
Re: vm motor
hoi maurice
ja dat kan mijn e mail is (passie_95@hotmail.com ) .
ik heb interess
groetjes
ja dat kan mijn e mail is (passie_95@hotmail.com ) .
ik heb interess
groetjes
-
phillip
Re: vm motor
Ik heb een vm blok (met intercooler, uitlaat etc.) in mijn laro series stawag die ik binnenkort te koop zet. Deze staat voor een series 6-cylinder bak. Een van de koppen heeft een inwendige scheur waardoor er uitlaatgas in het koelsysteem komt (koppakking vervangen hielp niet) maar verder loopt het blok goed. Mogelijk dat evt. kopers alleen geinteresseerd zijn in de auto en dan hou ik misschienhet blok + toebehoren over. Als je interesse hebt dan mail je maar.
-
appie
Re: vm motor
HOI BART
HOE ZIT HET MET 200 TDI HEB JIJ DIE?
ZO JA WAT KOST IE?
GROETJES
APPIE
HOE ZIT HET MET 200 TDI HEB JIJ DIE?
ZO JA WAT KOST IE?
GROETJES
APPIE
-
paul be
Re: vm motor
Hoi,
wil zeker niet iemands plannen torpedoren of zo, maar wat ik er heel veel van hoor is dat de VM-motor geen goede is. Veel kapotte koppakkingen en zo en ook maar een matig vermogen. Ook olielekkages. Ik zou nog eens rondvragen en dan voor de 200 TDi of zo gaan.
heb er wel eens naar gegoogled en heel veel negatiefs over gevonden. Maar de medeprikkers kunnen je hier wel uit helpen.
Groetjes
paul
wil zeker niet iemands plannen torpedoren of zo, maar wat ik er heel veel van hoor is dat de VM-motor geen goede is. Veel kapotte koppakkingen en zo en ook maar een matig vermogen. Ook olielekkages. Ik zou nog eens rondvragen en dan voor de 200 TDi of zo gaan.
heb er wel eens naar gegoogled en heel veel negatiefs over gevonden. Maar de medeprikkers kunnen je hier wel uit helpen.
Groetjes
paul
-
Frits Malcorps
Re: vm motor
De VM is een goede motor, de koppakking en kop problemen zijn bijna altijd terug te voeren op verkeerd gebruik.
De aluminium koppen zijn wat gevoeliger voor temperatuurswisselingen.
Dus moet deze motor goed warm zijn voor hij maximaal belast mag worden.
Hij is dus niet geschikt voor mensen die direct volgas weg scheuren.
Ik heb hem in een Range Rover gehad en hoewel hij al een zeer respectabel aantal km had gelopen en behoorlijk versleten was gaf hij geen problemen.
Je moest alleen lang gloeien.
Nu heb ik er één in mijn 88 serie3 gezet met een 5 bak en rij er met veel plezier mee,op patatolie.
Als je vragen heb over de conversie dan kun je me mailen.
Frits
De aluminium koppen zijn wat gevoeliger voor temperatuurswisselingen.
Dus moet deze motor goed warm zijn voor hij maximaal belast mag worden.
Hij is dus niet geschikt voor mensen die direct volgas weg scheuren.
Ik heb hem in een Range Rover gehad en hoewel hij al een zeer respectabel aantal km had gelopen en behoorlijk versleten was gaf hij geen problemen.
Je moest alleen lang gloeien.
Nu heb ik er één in mijn 88 serie3 gezet met een 5 bak en rij er met veel plezier mee,op patatolie.
Als je vragen heb over de conversie dan kun je me mailen.
Frits
-
appie
Re: vm motor
hoi bart
heb jij ervaring met een VM motor?
kan jij wat meer vertelen svp daar over
ik wil gewoon een goede wagen van maken
bedankt
heb jij ervaring met een VM motor?
kan jij wat meer vertelen svp daar over
ik wil gewoon een goede wagen van maken
bedankt