Alarm

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
LandRobert Disco 300TDi 1996

Alarm

Bericht door LandRobert Disco 300TDi 1996 »

Sinds kort ben ik erachter gekomen dat het niet verstandig is om je alarm te wassen met de wasmachine (goed he). Nu komt de vraag kan je zo'n afstandsbediening gewoon bestellen bij de dealer of is het nu gewoon over.

Heb hem al droog en schoongemaakt en n ieuw baterijtje erin maar helaas hij blijft dood.

Robert die nu wel een schone sleutel heeft
Ploertje

Re: Alarm

Bericht door Ploertje »

Bij een TD5 kan je gewoon een nieuwe bestellen, bij de dealer moeten ze deze dan weer aan de ECU bekend maken.
Voor de 300 TDi zou ik het zo niet weten, waarschijnlijk dezelfde procedure.

Richard
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Voor een Disco zijn ze zo te koop, hoeft niet via de dealer.
Staan regelmatig aangeboden op bijv. E-bay.

En hoe je hem weer aan de auto bekend moet maken staat in het instructieboekje.

Zou dat trouwens ook maar eerst met die van jou proberen.

fb
Hugo

Bericht door Hugo »

Robert,

Hij hoeft niet perse kapot te zijn. Je eerst kunnen proberen hem weer aan te melden volgens de procedure in je instructieboekje. Lukt dat niet dan kun je eigenlijk een willekeurige plip kopen die met een Lucas 10AS alarm kan communiceren. Je zou de sloop kunnen proberen en dan bv. een sleutel van een Rover 214/216/414/416 etc. kunnen scoren en die dan weer aanmelden.

Mvrgr, Hugo
Summerwind

Bericht door Summerwind »

Het doet me een beetje denken aan mijn dochter, die haar een dag oude mobiele telefoon eens heeft gewassen. Zelfde resultaat: werkte niet meer, maar rook wel fris.
Robert de Rooij

Bericht door Robert de Rooij »

Ga proberen met aan melden. Bedankt en ben wel benieuwed of het gaat lukken

Robertt
Kï²³t

Bericht door Kï²³t »

Even benieuwd: zijn Land Rover-sleutels krimpvrij? (In de Dreft gewassen of een ander merk?)
Robert de Rooij

Bericht door Robert de Rooij »

Sleutel ruikt naar lindebloesem en heeft zelfde maat gehouden
frank van Steenhoven

Bericht door frank van Steenhoven »

ik heb [dom, dom] een tijdje geleden, mijn sleutels met 'plipper' en afstandbedienertje van de standkachel in de plomp laten vallen. Pas 3 dagen later kon ik met een sterke, geleende magneet aan 'n touwtje gaan zoeken.. Onwaarschijnlijk: ik had ze na 10 minuten! Plus een fietsspatbord, een oud scharnier en nog wat zooi. Thuis alles voorzichtig opengemaakt, batterijtjes eruit en langzaam laten drogen. En, met nieuwe batterijtjes, alles werkt weer! Maar ja, bij mij zat er geen Dreft in.....
Frank
LandRobert

Bericht door LandRobert »

Door de verhuizing ben ik mijn handboekeje kwijtom op te zoeken hoe ik mijn alarm opnieuw kan aanmelden.
Kan iemand mij die mailen aub.

Robert
Plaats reactie