TD5
TD5
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar uitgebreide tech. info over de TD5 motor, op CD of boek.
Reden: ik bezit een gescheurde kop in mijn Discovery 2000, zelf wil ik deze reparatie uitvoeren maar ik heb geen technisch handboek of iets dergelijks.
Zijn er misschien liefhebbers die zoiets zelf al eerder gedaan hebben en handige info voor mij hebben?
mvgr
Hans
Ik ben op zoek naar uitgebreide tech. info over de TD5 motor, op CD of boek.
Reden: ik bezit een gescheurde kop in mijn Discovery 2000, zelf wil ik deze reparatie uitvoeren maar ik heb geen technisch handboek of iets dergelijks.
Zijn er misschien liefhebbers die zoiets zelf al eerder gedaan hebben en handige info voor mij hebben?
mvgr
Hans
Re: TD5
Helaas.....ik dacht even het werkplaatshandboek van de disco td5 op mijn webserver te plaatsen maar nu blijkt mijn cd kapot
.
Ik ga nog even met wat progjes kijken of ik hem kan redden, dan plaats ik hem alsnog maar ik ben er bang voor.................
Paul Stroink
www.Kogelgat.nl

Ik ga nog even met wat progjes kijken of ik hem kan redden, dan plaats ik hem alsnog maar ik ben er bang voor.................
Paul Stroink
www.Kogelgat.nl
Hans,
Als je al weet dat de kop gescheurd is, is hij er waarscgijnlijk al af.. De nieuwe er in omgekeerde volgorde er weer op zetten dus!
Zonder gekheid, op de RAVE cd staat alles wat je moet weten. Er zijn twee stukjes speciaalgereedschap voor de timing van de distributie. (nokkenas en krukas) Zorg verder dat je de goede koppakking hebt (gaatjes tellen) en de juiste kit voor de nokkenasdrager. Ook de injectoren moeten op de zelfde volgorde weer teruggeplaats worden, anders moet je de ecu opnieuw programmeren.
Succes ermee!
Als je al weet dat de kop gescheurd is, is hij er waarscgijnlijk al af.. De nieuwe er in omgekeerde volgorde er weer op zetten dus!

Succes ermee!
Hoi Leo (of iemand anders met rave cd's)
Op mijn eigen rave cd is één bestand beschadigd, net het belangrijkste helaas.
Het gaat om het volgende bestand:
x:\pdf\lt\wmlt990e.pdf
Zou iemand mij dit bestand kunnen bezorgen? Ik heb er even een ftp-account voor aangemaakt. Je kan verbinding maken met [ftp.paulstroink.com]
username = prik@paulstroink.com
wachtwoord = prik
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand het bestand van een megabyte of 50 zou willen uploaden.....
Op mijn eigen rave cd is één bestand beschadigd, net het belangrijkste helaas.
Het gaat om het volgende bestand:
x:\pdf\lt\wmlt990e.pdf
Zou iemand mij dit bestand kunnen bezorgen? Ik heb er even een ftp-account voor aangemaakt. Je kan verbinding maken met [ftp.paulstroink.com]
username = prik@paulstroink.com
wachtwoord = prik
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand het bestand van een megabyte of 50 zou willen uploaden.....
Hallo Leo, wil heel graag een copie van je hebben. Paul Stroink bood aan dat ik het van zijn server mocht halen maar een file bleek defect. Misschien kan jij het bedoelde file op zijn server plaatsen, dan heeft hij de CD weer compleet en ik kan het dan weer van zijn server halen.Is het ook niet nodig copietjes te maken en te versturen. Op deze manier zijn meerdere mensen weer gelukkig.
Is dit een goed idee of niet?
mvgr
Hans
Is dit een goed idee of niet?
mvgr
Hans
Hallo Paul,
Raar gedoe.Uiteindelijk is het me gisteren wel gelukt. Ik heb alles 3x gedownload om daarin fouten uit te sluiten. Geen van alle wilden werken, vaak geprobeerd. De CD startte altijd op in het engels. Gisteren weer de eerste download geopend en wat denk je, het startte op in NL en alles werkt, ook de manuals Discovery.Schiet mij maar lek, ik weet het niet. In ieder geval heel erg bedankt voor alle moeite, ook voor Leo. Ik ben geholpen en aan de studie.
mvgr
Hans
Raar gedoe.Uiteindelijk is het me gisteren wel gelukt. Ik heb alles 3x gedownload om daarin fouten uit te sluiten. Geen van alle wilden werken, vaak geprobeerd. De CD startte altijd op in het engels. Gisteren weer de eerste download geopend en wat denk je, het startte op in NL en alles werkt, ook de manuals Discovery.Schiet mij maar lek, ik weet het niet. In ieder geval heel erg bedankt voor alle moeite, ook voor Leo. Ik ben geholpen en aan de studie.
mvgr
Hans