TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
h-brouwer

TD5

Bericht door h-brouwer »

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar uitgebreide tech. info over de TD5 motor, op CD of boek.
Reden: ik bezit een gescheurde kop in mijn Discovery 2000, zelf wil ik deze reparatie uitvoeren maar ik heb geen technisch handboek of iets dergelijks.
Zijn er misschien liefhebbers die zoiets zelf al eerder gedaan hebben en handige info voor mij hebben?

mvgr
Hans
Paul Stroink

Re: TD5

Bericht door Paul Stroink »

Ik ga even voor je zoeken, momentje.....
Paul Stroink

Helaas.....ik dacht even het werkplaatshandboek van de disco td5 op mijn webserver te plaatsen maar nu blijkt mijn cd kapot :-( .
Ik ga nog even met wat progjes kijken of ik hem kan redden, dan plaats ik hem alsnog maar ik ben er bang voor.................

Paul Stroink
www.Kogelgat.nl
Roger

Bericht door Roger »

Hans,
Als je al weet dat de kop gescheurd is, is hij er waarscgijnlijk al af.. De nieuwe er in omgekeerde volgorde er weer op zetten dus! :-) Zonder gekheid, op de RAVE cd staat alles wat je moet weten. Er zijn twee stukjes speciaalgereedschap voor de timing van de distributie. (nokkenas en krukas) Zorg verder dat je de goede koppakking hebt (gaatjes tellen) en de juiste kit voor de nokkenasdrager. Ook de injectoren moeten op de zelfde volgorde weer teruggeplaats worden, anders moet je de ecu opnieuw programmeren.
Succes ermee!
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Hans,

Het (duitstalige) werkplaats handboek van de Defender TD5 kun je hier downloaden:

[www.landrover.ee]

Het is de derde van boven.

Dennis B.
h-brouwer

Bericht door h-brouwer »

Dank je wel Dennis, prima info
mvgr Hans
h-brouwer

Bericht door h-brouwer »

Hallo Roger, nee de kop zit er nog op. Heb de Disco gekocht bij een LR dealer met de diagnose gescheurde kop.Is misschien wat (over) moedig, maar tijd heb ik, handig ook. Ik heb 30 jaar Citroen DS gereden en dan leer je wel wat.
Bedankt vd info
mvgr
Hans
Leo

Bericht door Leo »

Ik heb de RAVE cd's liggen van o.a. de Disco TD5
Laat maar weten of je een kopietje wilt..
Paul Stroink

Hoi Leo (of iemand anders met rave cd's)
Op mijn eigen rave cd is één bestand beschadigd, net het belangrijkste helaas.
Het gaat om het volgende bestand:
x:\pdf\lt\wmlt990e.pdf

Zou iemand mij dit bestand kunnen bezorgen? Ik heb er even een ftp-account voor aangemaakt. Je kan verbinding maken met [ftp.paulstroink.com]
username = prik@paulstroink.com
wachtwoord = prik

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand het bestand van een megabyte of 50 zou willen uploaden.....
h-brouwer

Bericht door h-brouwer »

Hallo Leo, wil heel graag een copie van je hebben. Paul Stroink bood aan dat ik het van zijn server mocht halen maar een file bleek defect. Misschien kan jij het bedoelde file op zijn server plaatsen, dan heeft hij de CD weer compleet en ik kan het dan weer van zijn server halen.Is het ook niet nodig copietjes te maken en te versturen. Op deze manier zijn meerdere mensen weer gelukkig.
Is dit een goed idee of niet?
mvgr
Hans
h-brouwer

Bericht door h-brouwer »

Hallo Paul,
Zie mijn reaktie op mail van Leo, gaat misschien werken op deze manier.
Gr
Hans
Paul Stroink

We wachten het af....
Je hebt nog een paar bestandjes nodig om het te kunnen gebruiken, als de benodigde file wordt geplaatst, zorg ik dat de rest van de bestanden er bijkomen...
Leo

Bericht door Leo »

Paul,
Ik heb eens gekeken maar op mijn rave cd (Disco II ,MY99 on) heet het bestand "wmlt016e.pdf"
Misschien is een kopietje van de gehele cd beter?
Paul Stroink

DAt zou natuurlijk helemaal mooi zijn als het je niet te veel moeite is. Ik zal de ruimte op de FTP verhogen zodat er een CD op past...

alvast bedankt!
Paul Stroink

Volgens mij wordt het hele spul nu geupload naar mijn server.....
ik zou voor de zekerheid even wachten tot morgenochtend met downloaden zodat alles compleet is...

Paul Stroink
www.Kogelgat.nl
Leo

Bericht door Leo »

Als het goed is moet het nu op jouw server staan....
Paul Stroink

Dank je Leo!

Ik ben hem nu aan het downloaden, eens kijken of alles gelukt is...
h-brouwer

Bericht door h-brouwer »

Hallo Paul, alles 2x gedownload, alles werkt behalve > werkplaats handboek/disco serie II < helaas.In beide downloads het zelfde manco, acrobat meldt "kan niet openen en het file niet repareren" Zie jij een oplossing?
mvgr
Hans
Paul Stroink

Beste Hans, hier helaas hetzelfde probleem....kan er ook niks op verzinnen......
h-brouwer

Bericht door h-brouwer »

Hallo Paul,
Raar gedoe.Uiteindelijk is het me gisteren wel gelukt. Ik heb alles 3x gedownload om daarin fouten uit te sluiten. Geen van alle wilden werken, vaak geprobeerd. De CD startte altijd op in het engels. Gisteren weer de eerste download geopend en wat denk je, het startte op in NL en alles werkt, ook de manuals Discovery.Schiet mij maar lek, ik weet het niet. In ieder geval heel erg bedankt voor alle moeite, ook voor Leo. Ik ben geholpen en aan de studie.
mvgr
Hans
Plaats reactie