24-07, een route in Frankrijk gereden, op een uitzichtspunt even gestopt en bij terugkomst een enorme plas vloeistof onder de auto. het bleek diesel te zijn, kap open en motor starten....de leiding van de dieselpomp naar cylinder 2 was stuk, bij de sproeier kwam en flink veel diesel uit. Heel rustig terug naar de camping (gelukkig alleen helling af)
25-07, via de campingeigenaar bij een garage uitgekomen, repareren van de leiding was geen optie, van een P$%g&*t 405 TD een leiding afgeschroefd, deze mocht mee voor weinig (duhhh....

26-07, leiding is klaar... geplaatst, starten en lopen. We kunnen verder.
28-07, op de Franse Peage ruiken we plots...diesel. Heel sterk, helling op wil de 110 niet meer zo best dus mijn vermoeden is dat de leiding weer de geest heeft gegeven. Ja hoor, de reparatie van mister Lambourgini is wederom stuk, het eindje van de leiding is gewoon los gekomen. De leiding van de P%&g#@t 405 wordt op de voorbumper op maat gebogen en geplaatst. We're running again.
3 uur later, vlak na Luxemburg, wederom diesellucht en krachtverlies. In de file de kap omhoog, en weer een lekkende dieselleiding. Nu van cyclinder 1 ipv cylinder 2. Dat was een wending die niet verwacht was.... Maar wel logisch de leiding zat niet verbonden met die van cyl. 2 en trilde dus redelijk. De lekkage was niet ernstig en besloten om door te rijden...
Tijdens een noodstop zo'n 100 km verderop slaat de motor af, starten lukt nog wel maar zodra ik gas geef of de koppeling komt op is het gedaan, over en uit. Geen reserve delen meer en helaas is ook ducktape hiervoor geen oplossing.
Na veel gebel en gedoe is de LaRo uiteindelijk thuis afgezet door de ANWB
Erwin 110TD
[home.wanadoo.nl]