Dagje Braband

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dave

Dagje Braband

Bericht door Dave »

Hoi,

Vandaag was weer zo'n fijne dag om een stukje te rijden. Gelukkig kwam ik er net op tijd achter dat er in Braband gereden zou worden. :-) Op de afgesproken plek stonden er al een paar te wachten. Toen "bijna" iedereen er was zijn we maar een bergje opgereden. Daar hebben we toen nog even gereden, maar we wilden ook nog even een bijzonder paadje nemen.
Een klein weggetje om de berg heen. Een weggetje met een reputatie dat je er zeer moeilijk over kan rijden. En dat bleek ook deze keer weer. Veel gereden is er niet van gekomen. Meteen de 1e paar meters was het al raak. Vast!!! In de blubber.
2 keuzes: Verder gaan of terug gaan. Toen heb ik toch besloten om verder te gaan. Vooral om weer even de lier te gebruiken en te demonstreren. ;-) :-) Na een geslaagde poging moest het touw verlegd worden. Helaas stonden er geen goede bomen meer om mij aan vast te kunnen maken. Weer 2 keuzes die gemaakt konden worden. 2 wagens aan de andere zijde van de waterplas zetten, zodat ik verder kan lieren, of er achteruit uittrekken. Toen hebben we toch maar voor het laatste gekozen. Dat zou als het goed was minder lang duren.
Maar dat duurde ook een tijdje. Trekken ging namelijk niet. Eruit lieren dus wel. Maar wel nadat er 3 wagens aan elkaar geknoopt waren. Schijnbaar was Scooby een beter grondanker dan de eerste 2 wagens. ;-)
Maar na een poosje liggen te trekken, stond Scooby weer met alle wielen op vaste grond. Gelukkig.

Het was vandaag dus weer erg geslaagd. Natuurlijk ook al zonder dat extreme vastzitten. Maar toch wil ik iedereen heel erg bedanken die mij heeft geholpen om los te komen, me heeft aangemoedigd om erin te gaan en de fotografen natuurlijk ook. Zelf was ik jammergenoeg vergeten om het fototoestel mee te nemen.
Maar ik neem aan dat de foto's en filmpjes binnekort hier te zien zijn.
Nu voor de laatste keer, iedereen bedank nog voor deze leuke dag.

Groetjes,

Dave Frencken met Scooby
Louis en Roy
Bart

Re: Dagje Brabant

Bericht door Bart »

Hallo,

De eerste foto's zijn er....
Zie: [bart5653.fotopic.net]

Groet, Bart.

Ps...er volgt nog een update over Dave...
Geert-Jan

Re: Dagje Braband

Bericht door Geert-Jan »

Hoi Dave,

ik was de toevallige passant met de 109 PU die bijna de rechterspiegel serieus beschadigde om 'scooby' eruit te krijgen, mocht je foto's / filmpjes ontvangen, kun je deze dan ff doormailen??

en heren/dames, nog bedankt voor het contragewicht zodat ik niet echt op één oor ging.

groeten en wellicht tot volgende keer,

geert-jan
koekentrommel

Bericht door koekentrommel »

Ey larolandgenoten

we zullenis kijken hoe we dat filmpje hierop kunnen krijgen.
was eenmooie middag.
dave ik heb het bijna helemaal .
koekentrommel
Bart

Bericht door Bart »

Rest van de foto's is er nu ook...

[bart5653.fotopic.net]

Bart, van Partner
peter109D

Bericht door peter109D »

dat was een lekker dagje
beetje rijden en blubtrekken

groet`n peter109D
Gerben tB

terug

Bericht door Gerben tB »

Tja dit soort foto's maken de drang om terug te keren naar Brabant alleen maar groter
gurbe90

Bericht door gurbe90 »

Leuke dag, kindjes hebben zich ook goed vermaakt, Joost viel op de terug weg in slaap, en nu nog de Helmondse klei uit mijn bad schrobben!

Marijke
koekentrommel

Ey Marijke

ik denk dat die hopen zand daar ook wel verlijdelijk voor de kids zijn.
hun bezig jij bezig

tot de bbq
(zit nu wel te dubben koekentrommel of koekiemonster )
koekentrommel
Dave

Bericht door Dave »

Hoi Geert-Jan,

Volgens mij had je wel meer als een spiegel bijna serieus beschadigd. Je stond inderdaad best wel een beetje scheef. ;-) Maar gelukkig is alles goed verlopen en heeft er niemand schade opgelopen.
Het levert in ieder geval wel leuke foto's op. :-)

Groeten,

Dave Frencken
Malou Box

Bericht door Malou Box »

Hoi Dave,

Was gezellig vandaag in Helmond, heb mooie foto's van je ! De meeste hiervan staan ook al bij Bart op zijn pagina, maar zal ze je ook nog - direct - toemailen.

Dat geldt voor iedereen die er vandaag bij was;

Stuur even een email naar info@way2b.nl om je foto's te ontvangen. Zet er wel bij op welke auto (kenteken, type, kleur) het gaat !!

Gr. Malou
jo "general"

Bericht door jo "general" »

Alweer wat moeten missen, zeker de bekende heuvels in het land. Volgende keer ben ik er ook bij.

jo
Dave

Bericht door Dave »

Hoi,

Zou iedereen die leuke foto's heeft, deze mij toe willen steuren? Dan kan ik ze bij de rest van mijn collectie zetten. :-)
Het e-mail adres is Dave-frencken@home.nl

Groetjes

Dave Frencken
P&O109V8

Bericht door P&O109V8 »

& die zit er morgen nog op

gr.
peter
Bart

Bericht door Bart »

Dave is even vergeten te vertellen dat hij de laatste was van de vastzitters die dag...

Na ons verzameld te hebben bij een oude slibstort in Helmond hebben wij besloten om eens gezellie samen bergje te gaan beklimmen met onze Laro's... Natuurlijk eerst wat verkennend rondgekeken en toen toch maar voorzichtig aan het proberen gegaan. Al doende wordt men soms wat (te) enthousiast en gaat er wel eens wat niet helemaal volgens plan... Maar ja, een Landrover heeft zich nog nooit aan enige vorm van planning gestoord!

Het begon met Peter, die door een inschattingsfoutje van Bart (die iets korters en hogers gewend is) vast kwam te hangen op een bultje van een meter of 5 hoog. Marijke heeft als eerste een moedige poging gedaan om de V8 langs de moeilijke weg vrij te trekken. Hierbij werd ze herinnert aan het feit dat haar trekhaak nog niet helemaal vast zat, Jean-Pierre heeft vervolgens de StagesOne laten stagediven. Hiervoor was wel wat overtuigingskracht voor nodig, want de Stage gaf zich niet graag gewonnen.

De tweede gelukkige was Koekentrommel, die zich samen met mijn vriendin wat afgezonderd had van de "groep". Hij is er dan ook achter gekomen waarom ik nooit naar mijn vriendin (die zelf niet eens Landrover rijdt) luister... Koekentrommel was op haar aanraden een Leuk paadje ingereden maar kwam er al snel achter dat een grotere bandenmaat geen overbodige luxe geweest zou zijn. Na een hulpkreet per GSM kwamen Jean-Pierre en ik na wat omzwervingen.... mijn vriendin beschrijft lokaties nogal cryptisch, en daar ben ik dan weer niet zo goed in... daar aan. De lierkabel van Partner (b)leek de enige juiste oplossing van dit probleem. Mijn vriendin vertrok weer, samen met Koekentrommel....lekker rustig in mijn auto!!

Terug aangekomen bij de groep had zich intussen al een menigte gevormd bij een plas water. Het leek erop dat het leger daar een ponton had laten vallen, maar het bleek de Landrover van Dave te zijn; dit was inmiddels een onroerendgoed-object geworden. Afijn...de rest van het verhaal vertelde hij zelf al....

Groet, Partner en Bart...
Malou Box

Bericht door Malou Box »

Hoi,

Ben al ijverig foto's aan het sorteren, hoop vandaag nog iedereen te kunnen sturen. Heb alle email-adressen nu, behalve die van Koekenblik, eh... doos, eh... trommel en die van Jean-Pierre. Dus graag nog even een email naar: info@way2b.nl !!

Gr. MadLou

PS. Bart zwetst maar wat, hij is er maar best trots op dat ik eh... slachtoffers in een kuil praat, zodat hij ze kan redden. Is dan weer een trofee voor de "Partner-ere-galerij" op zijn site !!
Jean Pierre Reijnen

Bericht door Jean Pierre Reijnen »

Heeee Mensen,

Het was weer een mooi zondagje :-)
Leuk terreintje... mooie autotjes ;-)
En weer een hoop trotse LaRo eigenaren aan de kennissen kring toegevoegd!

Gaan we snel nog 's overdoen denk ik..!

Malou, ik heb de foto's ontvangen.. TNX!
Ziet er weer goed uit... voor een dagje de bergen in ;-)

Groetjes.. & tnx everyone... JP!
Roel K

Bericht door Roel K »

Jammer, dat ik dit weer gemist heb!
tijdens de rit naar het tankstation bleek al dat
mijn knie weinig zin had in remmen en gasgeven ...
De volgende keer ben ik zeker bij!

Roel
koekentrommel

Re: Dagje Brabant,mailadres

Ey Malou

Zo weet ik zeker dat je me mailadres hebt,jackheintzbergen@hotmail.com
Ik ben al bly dat ik de pc kan aanzetten
jack
P&O109V8

Bericht door P&O109V8 »

ey jackie

zo moeilijk ist ammel nie, gij bent vast een heel stuk technischer dan ikke, in ieder geval met auto's. ik kom wel ne keer langs en geef je een cursus 'nerdkunde'
dat filmpje moet toch op een ceedeetje te zetten zijn ofniedan!

gr.
peter
koekentrommel

Ey leermeester

Jy staat er mooi op als je dan je band mee neemt,zetten we het er meteen achter.
Maar tot by de bbq.
jack
Jean Pierre Reijnen

HeeHeeHee... dan het videotje comprimeren en ook een copietje naar mij zenden...?

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig namelijk...
Mijn LaRo trok toch met zn liertje namelijk wel drie LaRo's tegelijk voort... hahaha...

Groetjes JP!
koekentrommel

ik ga me best doen
Brutus

Re: Dagje Braband gemist

Bericht door Brutus »

Jammer, hebben we een dagje rijden gemist.

Maar een weekendje weg is ook wel eens leuk.

Tot de bbq

Monique
geert-jan 109PU

Bericht door geert-jan 109PU »

he JP: je kan het ook zo bekijken dat jouw liertje jouw mooi de blub in had getrokken als de andere 2 er niet aangehangen waren........volgens mij is het de bedoeling van een lier om juist uit de blub te geraken....... (wellicht een nutteloze jaloerse opmerking van iemand die nog een lier moet opbouwen)

maaaarrre, als dat videootje ooit in een mailversie uitkomt ontvang ik het ook graag

groetjes
gj
P&O109V8

Bericht door P&O109V8 »

nu ik er nog eens over nadenk... Dave zat E C H T heel erg V A S T. niet te geloven dat er een anker van (3x109=)> 4,5 ton nodig was om 'm eruit te krijgen. de ketting tussen de PU van Geert Jan en onze BOB stond echt strak. heeft iemand Dave al genomineerd?

gr.
peter

die even de aandrijfassen gaat checken of die klonk bij gas loslaten op de terugweg misschien door iets meer speling komt... na 3x een flinke maar tevergeefse ruk aan Dave's 109. beter de koppeling dus iets eerder intrappen bij dat soort acties.
Bart

Bericht door Bart »

Ja, de nominatie lag dezefde dag al in de Mail.

Bart
Dave

Bericht door Dave »

Nominatie......:-) is het me eindelijk gelukt ;-) Maar als je het zo gaat bekijken stond ik inderdaad echt goed vast.
En dan nog te bedenken dat ik me nog ongeveer 5 tot 10 meter verder de blubber in heb gelierd. Met een kaapstanderlier nog wel. :-) Werkt dus toch errug goed zo'n ouderwets liertje.

Groeten,

Dave Frencken
P&O109V8+RR

ietsje dikker geworden

Bericht door P&O109V8+RR »

maar nog steeds geen zwaargewicht - net even op de weegschaal gesprongen; 67 kilo schoon aan de haak.

gr.
peter

p.s. mooi verhaal Geert-Jan! ik denk overigens dat je JP bedoelt (Jean-Pierre Reijnen) met zijn 110 in plaats van peter109D
Jean Pierre Reijnen

Re: ietsje dikker geworden

Kan deze ff niet volgen......

(P&O 109 V8...heb je een gele LaRo... heb je dit weekend bij mij in Eindhoven in de straat gestaan?)

Groetjes JP!
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

nee

je hebt mij losgetrokken van die heuvel in helmond
een lichtgroene 109v8 stawag met tropendak, deze dus:

--> mod_embed_images_loadimage('cdf4f546bb362b231871d25e5eaf0ccc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DZB7NDAS8', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZB7NDAS8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DZB7NDAS8', '', 6171938, 600, 600, 'Loading image ...', false);

see you!

gr.
peter
geert-jan 109PU

foutje

Bericht door geert-jan 109PU »

Ja, denk dat je gelijk hebt.

ik heb Jean Pierre gewisseld met Peter;
vond het al zo raar dat iemand uit de achterhoek (als ik me niet vergis) voor 'n middagtochtje naar helmond zou tuffen.

Voor wat het dikker worden betreft: komt met de jaren....

groeten
geert-jan
Jean Pierre Reijnen

Kee dan... "refreshing my memory"... ;-)

Groetjes JP!
Plaats reactie