Classic RR

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joke&Ruud Granny&Tweety

Classic RR

Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

Hi Medeprikkers,
Wij spelen met de gedachte om een belastingvrije RR te voorzien van een 300 TDI
Wie heeft dit meer gedaan?en wat zijn de valkuilen.
Gaarne reacties.

Groet Ruud.
Roald

Re: Classic RR

Bericht door Roald »

je moet naar de RDW te herkeuren alleen een TDI mag dit valt binnen de 30% regeling, verder zal je RR sloom worden met de V8 rijdt ie veel soepeler (ik heb zelf een Disco V8 en een TDI spreek dus uit ervaring).
het voordeel is dat je 2 keer zo ver komt op een tank
Joke&Ruud Granny&Tweety

Re: Classic RR

Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

Hoe sloom is sloom?
Heb de TDI nu in een disco hangen en wil die overbouwen naar een RR.
Groet Ruud.
frank

Re: Classic RR

Bericht door frank »

Moet je dus wel de body en chassis origineel houden wil je bel vrij blijven. Maar klinkt wel ok.

groet Frank
Joke&Ruud Granny&Tweety

Re: Classic RR

Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

Het idee is dus wel uit nood geboren.
Groet Ruud.
Roald

Re: Classic RR

Bericht door Roald »

de mijne heeft een K&N en de pomp is opgeschroeft en ik vindt hem nog steeds niet echt snel (acceleratie) plat op de autobahn loopt ie over de 160km/u
john straatman

Re: Classic RR

Bericht door john straatman »

Roald,

Wat is een K&N en hoe schroef je de pomp op, kan dat ook bij een LW?


Dank,


John
Roald

Re: Classic RR

Bericht door Roald »

hoezo??

diesel geel is ook niet goedkoop mijn disco was 137e p/maand voordat ik hem grijs ombouwde.

km prijs diesel / lpg ontloopt elkaar niet veel de 110 V8 van mijn ouders rijdt per km niet veel duurder dan mijn TDI i.e. lpg 49ct/l 1op4 diesel 90ct 1op8
Serious IIa

Diesel is geen optie....
  • Citeer
  • Bericht door Serious IIa »

    Voor de mensen die net Top Gear hebben gekeken, die weten nu waarom diesel geen optie is

    Cheers Bowy met benzine

    Joke&Ruud Granny&Tweety

    Re: Classic RR

    Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

    Is duidelijk, maar ik ben nu eenmaal een dieseltechneut die benzine verafschuwt.
    groet Ruud.
    Joke&Ruud Granny&Tweety

    Re: Classic RR

    Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

    Onze disco loopt ok niet sneler dan 160, en dat is snel genoeg, zeker met een caravan.
    Groet Ruud.
    Joke&Ruud Granny&Tweety

    Re: Diesel is geen optie....
  • Citeer
  • Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

    Hi Bowy,
    Leg eens uit, ik heb niet gekeken.

    Ruud.

    Serious IIa

    Re: Diesel is geen optie....
  • Citeer
  • Bericht door Serious IIa »

    Ze hadden een Jaguar Stype met een diesel op Nurburgring neergezet en Jeremy Clarkson werd nogal vaak ingehaald Net als met een landrover diesel.....

    (Nee hans nu niet met het filmpje komen waarin jij mij inhaalt )

    Diesel uitvoering van identieke auto is eigenlijk altijd langzamer...... (heeft natuurlijk vaak wel een groter koppel.)

    Cheers bowy

    Roald

    Re: Classic RR

    Bericht door Roald »

    K&N is een katoenen luchtfilter welke doordrenkt is in filterolie worden veel op gti's gebruikt maar werken ook perfect op Land Rover's (levenslang garantie op je filter)
    ze zijn reinigbaar daarna weer inolien en je bent weer nieuw voor een jaar
    Roald

    Re: Classic RR

    Bericht door Roald »

    ben bij 160 maar gestopt (arme TDI) de 3.9 loop wel een stuk sneller snel en sneller
    Roald

    Re: Classic RR

    Bericht door Roald »

    dat maakt een hoop duidelijk, ik hou van V8 maar de betrouwbaarheid van een TDI is ook fijn
    Joke&Ruud Granny&Tweety

    Re: Diesel is geen optie....
  • Citeer
  • Bericht door Joke&Ruud Granny&Tweety »

    Ja en dat is nou precies wat ik nodig heb.
    Ruud.

    Anton Rumble Rover

    Re: Classic RR

    Bericht door Anton Rumble Rover »

    Geef mij maar lekker veel trekkracht, dus een diesel.

    Anton
    Rangie (Ron)

    Re: Classic RR

    Bericht door Rangie (Ron) »

    gewoon beide, Disco 200 TDI als terkker (beetje opgeschroefd), en de Range 4.0 V8 met geflowde koppen en inlaat manifold.
    roald

    Re: Classic RR

    Bericht door roald »

    een V8 trekt ook gewoon 3.5 ton heb met de hicap wel eens een 508D afgegesleept en daar had de 110 geen problemen mee
    Plaats reactie