trillende versnellings"pook"

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard

trillende versnellings"pook"

Bericht door Richard »

Sinds een paar dagen heb ik dat als ik de motor ( 109 ex leger) stationair laat lopen er een flink gerammel komt,naar mijn bescheiden mening, uit de versnellings bak, zodra ik de kopeling iets laat opkomen zijn het geluid en trillingen meteen verdwenen.

Moet ik me nu zorgen gaan maken?

groeten Richard
Danny van Leeuwen

Re: trillende versnellings"pook"

Bericht door Danny van Leeuwen »

Druklager ??
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Olie??
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Toerental iets opschroeven??

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Horribilis

Bericht door Horribilis »

Ala het je pook is die trilt kan het zijn dat dat rubberringetje wat op/in het bolletje dat de gear change selectors heen en weer beweegt op is.

Bij mij hielp een goeie dot nieuw vet een tijdje maar uiteindelijk het ik er een nieuwe pook in gezet.

Grrrrrrrreets

Marcel Blok
Horribilis
Dave

Bericht door Dave »

Misschien was het goedkoper om er een nieuwe o-ring op te monteren. Gewoon eentje uit een o-ring assortimentsdoos.

Groeten,

Dave Frencken
Richard

Olie

Bericht door Richard »

Ik heb vorige week de olie uit alle (tussen, versnellings) bakken nog ververst, dus daar kan het niet aan liggen.
Richard

Bericht door Richard »

Ik zal het dit weekend eens proberen.

bedankt voor de tips

Richard
Horribilis

Bericht door Horribilis »

ALs je pook afbreekt dan heb toch een nieuwe nodig. Lassen was geen optie omdat hij op de scharnierkogel was gebroken.

Uit eindelijk ging die nieuwe na een tijde ook een beetje trillen. Mischien was het een combinatie van slijtage aan de pook en de gear-selectors.

Ik het ondertussen een nieuwe versnellingsbak (Knock of dead bij de oude) en ook geen trillende pook meer.

Grrrrrrrrreets

Marcel Blok
Horribilis
Plaats reactie