trillende versnellings"pook"
trillende versnellings"pook"
Sinds een paar dagen heb ik dat als ik de motor ( 109 ex leger) stationair laat lopen er een flink gerammel komt,naar mijn bescheiden mening, uit de versnellings bak, zodra ik de kopeling iets laat opkomen zijn het geluid en trillingen meteen verdwenen.
Moet ik me nu zorgen gaan maken?
groeten Richard
Moet ik me nu zorgen gaan maken?
groeten Richard
Re: trillende versnellings"pook"
Toerental iets opschroeven??
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Ala het je pook is die trilt kan het zijn dat dat rubberringetje wat op/in het bolletje dat de gear change selectors heen en weer beweegt op is.
Bij mij hielp een goeie dot nieuw vet een tijdje maar uiteindelijk het ik er een nieuwe pook in gezet.
Grrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis
Bij mij hielp een goeie dot nieuw vet een tijdje maar uiteindelijk het ik er een nieuwe pook in gezet.
Grrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis
Misschien was het goedkoper om er een nieuwe o-ring op te monteren. Gewoon eentje uit een o-ring assortimentsdoos.
Groeten,
Dave Frencken
Groeten,
Dave Frencken
Ik zal het dit weekend eens proberen.
bedankt voor de tips
Richard
bedankt voor de tips
Richard
ALs je pook afbreekt dan heb toch een nieuwe nodig. Lassen was geen optie omdat hij op de scharnierkogel was gebroken.
Uit eindelijk ging die nieuwe na een tijde ook een beetje trillen. Mischien was het een combinatie van slijtage aan de pook en de gear-selectors.
Ik het ondertussen een nieuwe versnellingsbak (Knock of dead bij de oude) en ook geen trillende pook meer.
Grrrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis
Uit eindelijk ging die nieuwe na een tijde ook een beetje trillen. Mischien was het een combinatie van slijtage aan de pook en de gear-selectors.
Ik het ondertussen een nieuwe versnellingsbak (Knock of dead bij de oude) en ook geen trillende pook meer.
Grrrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis