alternatief 2.25 diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
menno SIII 88 SIIA 88

alternatief 2.25 diesel

Bericht door menno SIII 88 SIIA 88 »

goeiendag ook

ik zit een beetje te dag dromen over een ander motorblok want ik heb nu een 2.25 diesel die helemaal versleten is en reviseren heb ik geen zin in heeft iemand ervaring met andere blokken inbouwen en is het lastig om aan pasplaten te komen?
gr menno
andre 109

Re: alternatief 2.25 diesel

Bericht door andre 109 »

Tja, zoveel Land Rovers zoveel verschillen... Ik geloof dat er geen twee gelijke Land Rovers zijn (behalve bij de dealer dan). Zelf heb ik een 109 uit 1973 waarin origineel een zes cylinder benzine zat. Deze is vervangen door een Nissan LD28 6 cylinder (ongeblazen) diesel. Het loopt perfect. Er zijn overigens meer die zoiets in hun Land Rover hebben. Kijk eventueel ook even in de Land Rover Owner International van deze maand. Daarin worden een aantal alternatieven besproken variërend van 4 cyl diesel tot en met vette Chevvy's V8. Succes ermee!
Groetjes
Andre
foxhunters Anton

Re: alternatief 2.25 diesel

Bericht door foxhunters Anton »

2,5 diesel of een 200tdi past zo aan je versnellings bak.
Denk aan een daf 400 motor (voor 89) is gewoon een landrover motor. past met een kleine aanpassing in je motorsteunen en zo aan je vernsellingsbak.
De peugeot 2,5 liter past met een confersie plaat.
Je hebt de oude 3,2/3,9 perking motor (lage toeren, hoge kopel) en de 200 Turbo diesel (perkings prima) beide met een confersie plaat
Nissan zes cilinder van patrol.
en er zijn er nog wel een paar.

Anton
RoLandRover

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door RoLandRover »

zonder laswerk aan je chassis ben je waarschijnlijk het beste af,
let bij de LR 2.5 TD motoren er wel op dat je niet weer een 'moe' blok
koopt. en de 200tdi motoren zijn vaak een beetje prijzig.

wanneer is er nou eens iemand die een VW TDI blok in z'n LR inbouwd
Voor de koppel curve is er vast werl een chip tuner te vinden om dezae aan te passen. en ze zijn onverwoestbaar. alleen een beetje suf geluid in je laro dan met zo'n 1.9 rammeltje onder de kap!

groeten aan laro land!

RoLandRover
janzzen

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door janzzen »

heya Menno,
volgens mij heeft Johan (laro graveyard) nog een 130 pk v6 ford blok liggen. past er zo in zonder toestanden. lijkt me wel perspectieven openen voor het betere terein werk, zo'n joekel in een 88je.... heb trouwens wel zin om eens langs te komen om naar je nieuwe aanwinst te komen kijken
janzzen
menno SIII 88 SIIA 88

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door menno SIII 88 SIIA 88 »

nou jan je komt maar een keer
het is maar 16 KM
bel anders maar een keer
0610844016
Serious IIa

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door Serious IIa »

Lijkt me ook cool zo'n blok in mijn auto...... maar heeft er nog iemand tips voor het omkeuren naar 6 cilinder voor in een 88

Cheers Bowy
SIII88Ducktarie Hardam

Re: alternatief 2.25 diesel

Bericht door SIII88Ducktarie Hardam »

Ja,

Afgetrapt Hummertje kopen voor 40.000 dollar weet je alles.

Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie Hardam
SIII88Ducktarie Hardam

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door SIII88Ducktarie Hardam »

Wordt mij een beetje TE duits.

Mfrgr und servous,

Arie
SIII88Ducktarie Hardam
Durk

4-->6 cylinders?!

Bericht door Durk »

Bowy,

Ik vraag me dat inderdaad ook wel es af, wat gebeurd er als je van 4 naar 6 cylinders zou gaan, komt dat ooit door de RDW?

Vergeet het brandstofverbruik van de Ford motor niet, die zuipt zo mogelijk nog meer dan de 4 cyl benzine, dus koop er maar een gas installatie bij, die installatie moet dan ook gekeurd worden.

toch zijn er wel 88's en 109's te koop met hele andere motoren dan orgineel

Durk
janzzen

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door janzzen »

is dat noodzakelijk dan? volgens mij hoeft het slechts een wijziging op het kenteken te zijn, omkeuring lijkt me wat overdreven. daarbij heeft landrover origineel 6 pitters geleverd, als je dat aanvoerd als argument naar de rdw kan haast niet misgaan. en daarbij... wat niet weet wat niet deert :-)

janzzen
huub

Re: alternatief 2.25->VW TDI ???

Bericht door huub »

janzzen schreef:
>
> is dat noodzakelijk dan? volgens mij hoeft het slechts een
> wijziging op het kenteken te zijn, omkeuring lijkt me wat
> overdreven.

Van 4 naar 6 cylinders dat wordt een rondje Lelystad van meer als 800 Euro.


> daarbij heeft landrover origineel 6 pitters
> geleverd, als je dat aanvoerd als argument naar de rdw kan
> haast niet misgaan.

Oh?
Victor Rutten

Re: alternatief 2.25 diesel

Bericht door Victor Rutten »

Ik was vanmorgen bij Ron Bolleboom,

Hij heeft nog een 6 cilinder diesel liggen uit een Santana (vraagprijs 1000, eurie)

Ik heb er alleen de stuurbekrachtigingspomp afgehaald ;-)

Groeten, Victor
Plaats reactie