alternatief 2.25 diesel
alternatief 2.25 diesel
goeiendag ook
ik zit een beetje te dag dromen over een ander motorblok want ik heb nu een 2.25 diesel die helemaal versleten is en reviseren heb ik geen zin in heeft iemand ervaring met andere blokken inbouwen en is het lastig om aan pasplaten te komen?
gr menno
ik zit een beetje te dag dromen over een ander motorblok want ik heb nu een 2.25 diesel die helemaal versleten is en reviseren heb ik geen zin in heeft iemand ervaring met andere blokken inbouwen en is het lastig om aan pasplaten te komen?
gr menno
Re: alternatief 2.25 diesel
Tja, zoveel Land Rovers zoveel verschillen... Ik geloof dat er geen twee gelijke Land Rovers zijn (behalve bij de dealer dan). Zelf heb ik een 109 uit 1973 waarin origineel een zes cylinder benzine zat. Deze is vervangen door een Nissan LD28 6 cylinder (ongeblazen) diesel. Het loopt perfect. Er zijn overigens meer die zoiets in hun Land Rover hebben. Kijk eventueel ook even in de Land Rover Owner International van deze maand. Daarin worden een aantal alternatieven besproken variërend van 4 cyl diesel tot en met vette Chevvy's V8. Succes ermee!
Groetjes
Andre
Groetjes
Andre
Re: alternatief 2.25 diesel
2,5 diesel of een 200tdi past zo aan je versnellings bak.
Denk aan een daf 400 motor (voor 89) is gewoon een landrover motor. past met een kleine aanpassing in je motorsteunen en zo aan je vernsellingsbak.
De peugeot 2,5 liter past met een confersie plaat.
Je hebt de oude 3,2/3,9 perking motor (lage toeren, hoge kopel) en de 200 Turbo diesel (perkings prima) beide met een confersie plaat
Nissan zes cilinder van patrol.
en er zijn er nog wel een paar.
Anton
Denk aan een daf 400 motor (voor 89) is gewoon een landrover motor. past met een kleine aanpassing in je motorsteunen en zo aan je vernsellingsbak.
De peugeot 2,5 liter past met een confersie plaat.
Je hebt de oude 3,2/3,9 perking motor (lage toeren, hoge kopel) en de 200 Turbo diesel (perkings prima) beide met een confersie plaat
Nissan zes cilinder van patrol.
en er zijn er nog wel een paar.
Anton
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
zonder laswerk aan je chassis ben je waarschijnlijk het beste af,
let bij de LR 2.5 TD motoren er wel op dat je niet weer een 'moe' blok
koopt. en de 200tdi motoren zijn vaak een beetje prijzig.
wanneer is er nou eens iemand die een VW TDI blok in z'n LR inbouwd
Voor de koppel curve is er vast werl een chip tuner te vinden om dezae aan te passen. en ze zijn onverwoestbaar. alleen een beetje suf geluid in je laro dan met zo'n 1.9 rammeltje onder de kap!
groeten aan laro land!
RoLandRover
let bij de LR 2.5 TD motoren er wel op dat je niet weer een 'moe' blok
koopt. en de 200tdi motoren zijn vaak een beetje prijzig.
wanneer is er nou eens iemand die een VW TDI blok in z'n LR inbouwd
Voor de koppel curve is er vast werl een chip tuner te vinden om dezae aan te passen. en ze zijn onverwoestbaar. alleen een beetje suf geluid in je laro dan met zo'n 1.9 rammeltje onder de kap!
groeten aan laro land!
RoLandRover
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
heya Menno,
volgens mij heeft Johan (laro graveyard) nog een 130 pk v6 ford blok liggen. past er zo in zonder toestanden. lijkt me wel perspectieven openen voor het betere terein werk, zo'n joekel in een 88je.... heb trouwens wel zin om eens langs te komen om naar je nieuwe aanwinst te komen kijken
janzzen
volgens mij heeft Johan (laro graveyard) nog een 130 pk v6 ford blok liggen. past er zo in zonder toestanden. lijkt me wel perspectieven openen voor het betere terein werk, zo'n joekel in een 88je.... heb trouwens wel zin om eens langs te komen om naar je nieuwe aanwinst te komen kijken
janzzen
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
nou jan je komt maar een keer
het is maar 16 KM
bel anders maar een keer
0610844016
het is maar 16 KM
bel anders maar een keer
0610844016
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
Lijkt me ook cool zo'n blok in mijn auto...... maar heeft er nog iemand tips voor het omkeuren naar 6 cilinder voor in een 88
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Re: alternatief 2.25 diesel
Ja,
Afgetrapt Hummertje kopen voor 40.000 dollar weet je alles.
Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie Hardam
Afgetrapt Hummertje kopen voor 40.000 dollar weet je alles.
Grtz,
Arie
SIII88Ducktarie Hardam
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
Wordt mij een beetje TE duits.
Mfrgr und servous,
Arie
SIII88Ducktarie Hardam
Mfrgr und servous,
Arie
SIII88Ducktarie Hardam
4-->6 cylinders?!
Bowy,
Ik vraag me dat inderdaad ook wel es af, wat gebeurd er als je van 4 naar 6 cylinders zou gaan, komt dat ooit door de RDW?
Vergeet het brandstofverbruik van de Ford motor niet, die zuipt zo mogelijk nog meer dan de 4 cyl benzine, dus koop er maar een gas installatie bij, die installatie moet dan ook gekeurd worden.
toch zijn er wel 88's en 109's te koop met hele andere motoren dan orgineel
Durk
Ik vraag me dat inderdaad ook wel es af, wat gebeurd er als je van 4 naar 6 cylinders zou gaan, komt dat ooit door de RDW?
Vergeet het brandstofverbruik van de Ford motor niet, die zuipt zo mogelijk nog meer dan de 4 cyl benzine, dus koop er maar een gas installatie bij, die installatie moet dan ook gekeurd worden.
toch zijn er wel 88's en 109's te koop met hele andere motoren dan orgineel
Durk
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
is dat noodzakelijk dan? volgens mij hoeft het slechts een wijziging op het kenteken te zijn, omkeuring lijkt me wat overdreven. daarbij heeft landrover origineel 6 pitters geleverd, als je dat aanvoerd als argument naar de rdw kan haast niet misgaan. en daarbij... wat niet weet wat niet deert 
janzzen

janzzen
Re: alternatief 2.25->VW TDI ???
janzzen schreef:
>
> is dat noodzakelijk dan? volgens mij hoeft het slechts een
> wijziging op het kenteken te zijn, omkeuring lijkt me wat
> overdreven.
Van 4 naar 6 cylinders dat wordt een rondje Lelystad van meer als 800 Euro.
> daarbij heeft landrover origineel 6 pitters
> geleverd, als je dat aanvoerd als argument naar de rdw kan
> haast niet misgaan.
Oh?
>
> is dat noodzakelijk dan? volgens mij hoeft het slechts een
> wijziging op het kenteken te zijn, omkeuring lijkt me wat
> overdreven.
Van 4 naar 6 cylinders dat wordt een rondje Lelystad van meer als 800 Euro.
> daarbij heeft landrover origineel 6 pitters
> geleverd, als je dat aanvoerd als argument naar de rdw kan
> haast niet misgaan.
Oh?
Re: alternatief 2.25 diesel
Ik was vanmorgen bij Ron Bolleboom,
Hij heeft nog een 6 cilinder diesel liggen uit een Santana (vraagprijs 1000, eurie)
Ik heb er alleen de stuurbekrachtigingspomp afgehaald
Groeten, Victor
Hij heeft nog een 6 cilinder diesel liggen uit een Santana (vraagprijs 1000, eurie)
Ik heb er alleen de stuurbekrachtigingspomp afgehaald

Groeten, Victor