Bekabeling SIII 88
Bekabeling SIII 88
Ola,
Even een vraagje.
Weet iemand vanwaar de constante + komt die naar je contactslot gaat bij een Serie III 88 van 1975 -benzine - civiele uitvoering.
Draad komt vanuit de kabelboom uit het motorhok.
Eergisteren kwam er plots hevige rookontwikkeling uit m'n dashbord. Oorzaak nog steeds onbekend. Geen gekke dingen gedaan/ niets Xtra's aangesloten.
Vliegensvlug de + van de accu en verder alleen de +-draad gedeeltelijk weggebrand.
Bij voorbaat dank,
Arie
SIII 88 enz.
Even een vraagje.
Weet iemand vanwaar de constante + komt die naar je contactslot gaat bij een Serie III 88 van 1975 -benzine - civiele uitvoering.
Draad komt vanuit de kabelboom uit het motorhok.
Eergisteren kwam er plots hevige rookontwikkeling uit m'n dashbord. Oorzaak nog steeds onbekend. Geen gekke dingen gedaan/ niets Xtra's aangesloten.
Vliegensvlug de + van de accu en verder alleen de +-draad gedeeltelijk weggebrand.
Bij voorbaat dank,
Arie
SIII 88 enz.
Re: Bekabeling SIII 88
Goh... zondag had ik ook de rook uit m'n dashboard... een onbekende draad volledig weggebrand en daarna de plus van de accu gewoon weer aangesloten en alles werkte weer 
Remco
www.little-landies.com
www.henryv8.tk

Remco
www.little-landies.com
www.henryv8.tk
Re: Bekabeling SIII 88
Remco, dat zijn de zelfreparerende eigenschappen van een landrover, dit was een standaard optie toen ze van de band afrolden in Solihull
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy
Re: Bekabeling SIII 88
Hoi Remco,
Ik was dus maandag aan de beurt.
Sta op parkplatz bij de Praxis 1 dorp verder en jawel hoor,
Dakroof afgeladen met lange planken, 100 meter gereden, en auto begint afteslaan.
Zeg nog vrolijk tegen mij vrouw: Há, LPG is op, ik schakel over naar benzine, en tegelijkertijd begint het vanaf mijn contactslot te stinken en hevig te roken.
Dashbord opengemaakt en alleen de + draad is vanaf mijn contactslot weggebrand,
richting motor /of wat dan ook.
Had zelf verder geen electrospul bij me, dus die gigantiche ANWBwegenwachter heeft een provisorische omleiding (met 50 amp zekering) in elkaar gezet.
Alles werkte verder gewoon.
k zit me eigen suf te piekeren wat hiervan de oorzaak geweest kan zijn.
Groetjes,
Arie Hardam
SIII 88 enz.
Ik was dus maandag aan de beurt.
Sta op parkplatz bij de Praxis 1 dorp verder en jawel hoor,
Dakroof afgeladen met lange planken, 100 meter gereden, en auto begint afteslaan.
Zeg nog vrolijk tegen mij vrouw: Há, LPG is op, ik schakel over naar benzine, en tegelijkertijd begint het vanaf mijn contactslot te stinken en hevig te roken.
Dashbord opengemaakt en alleen de + draad is vanaf mijn contactslot weggebrand,
richting motor /of wat dan ook.
Had zelf verder geen electrospul bij me, dus die gigantiche ANWBwegenwachter heeft een provisorische omleiding (met 50 amp zekering) in elkaar gezet.
Alles werkte verder gewoon.
k zit me eigen suf te piekeren wat hiervan de oorzaak geweest kan zijn.
Groetjes,
Arie Hardam
SIII 88 enz.
Re: Bekabeling SIII 88
Bedankt.
Ga vanmiddag gelijk mn solenoid zoeken.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Ga vanmiddag gelijk mn solenoid zoeken.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Re: Bekabeling SIII 88
Zit op je schutbord iets rechts van het midden....... (tenminste bij mij ) Komen een in ieder geval 2 hele dikke kabels aan vast.
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy
Re: Bekabeling SIII 88
In het reparatiehandboek staan de schema's van alle types SIII, met kleuren enz. erbij.
Noud 109
Noud 109
Re: Bekabeling SIII 88
Klopt,
als je aan de rechterkant in je motorruim kijkt zit hij helemaal onderaan
je claxon zit er op aangesloten, je startmotor en 2 stroomdraden je kabelboom in een is de permanentstroom (voor je verlichting, etc.) en de ander is een plusstroom die via het kontakt loopt.
Ik zou voor de permanente gewoon een nieuw draadje trekken.
Steven
als je aan de rechterkant in je motorruim kijkt zit hij helemaal onderaan
je claxon zit er op aangesloten, je startmotor en 2 stroomdraden je kabelboom in een is de permanentstroom (voor je verlichting, etc.) en de ander is een plusstroom die via het kontakt loopt.
Ik zou voor de permanente gewoon een nieuw draadje trekken.
Steven
Re: Bekabeling SIII 88
Hoi Steven,
Het is dus die constante + draad naar mijn contactslot.
Ik vindt het alleen wel raar cq. vreemd dat die draad niet gezekerd is.
Ik ga wel een nieuwe draad trekken en zet daar maar gelijk een dikke zekering tussen.
Bedankt,
Arie
SIII 88 enz.
Het is dus die constante + draad naar mijn contactslot.
Ik vindt het alleen wel raar cq. vreemd dat die draad niet gezekerd is.
Ik ga wel een nieuwe draad trekken en zet daar maar gelijk een dikke zekering tussen.
Bedankt,
Arie
SIII 88 enz.
Re: Bekabeling SIII 88
Ik heb ook een rookervaring opgedaan, in ons werkezeltje zat de + op de inspectieaansluiting (die zwart/rode stekkercontactjes rechtsonder je tellers) los. Het borgmoertje was losgedraaid geweest voor een radioaansluiting. Die zat dus netjes onder het moertje maar de constante 12V was er achter los overheengeschoven. Nou 1 x je dashboard loshalen en je hebt prachtige vonken op je kilometertellerhuis (wie hield ook al weer de woordwaarde bij?).
Gelukkig geen schade; ik wist niet dat ik zo snel de massa van de accu kon halen (ik wilde alleen maar even kijken, echt waar, daar hoeft die massa toch niet voor los? Wel dus!!).
Bob (SIII 88" StaWag 2,25 ltr. benzine ... 't Werkezeltje)
Gelukkig geen schade; ik wist niet dat ik zo snel de massa van de accu kon halen (ik wilde alleen maar even kijken, echt waar, daar hoeft die massa toch niet voor los? Wel dus!!).
Bob (SIII 88" StaWag 2,25 ltr. benzine ... 't Werkezeltje)