lage oliedruk RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
woodmarc

lage oliedruk RRC

Bericht door woodmarc »

Hoi een ieder ,

Ik ben zins kort in het bezit van een RRC uit 1972 . Nu ben ik erachter gekomen dat de olie druk niet in orde is . De oliedruk meter gaf 1 bar aan en bij een warme motor ongeveer een half bar maar het lampje brande niet dus maakte ik me geen zorgen .Echter wat bleek ! het lanpje was niet aangesloten . Na wat speurwerk op het net las ik ergens dat het wel eens voorkwam dat het overdruk ventiel in de oliepomp wel eens vast bijft zitten . Dit ventiel bleek gescheurt te zijn . Nu heb ik deze vanochtend vervangen maar helaas geen verbetering .
Het is nu als volgt : koude motor lage druk maar geen brandend lampje en bij warme motor brand het lampje wel .
Moet ik nu meteen denken aan versleten lagers of heeft iemand hier een ander idee c.q surgestie voor .

B.v.D

Marc
Rob

Re: lage oliedruk RRC

Bericht door Rob »

Bij een koude motor is de druk altijd hoger ivm dikte olie, dus het kan wel kloppen wat je zegt.Hoe warmer de motor hoe dunner de olie,hoe lager de druk .
Ik heb overigens nog 4 motoren liggen, 2x 3.5 carb, 3.5 i en een 4.2.
Hoop niet dat je me nodig hebt. maar je weet maar nooit.

succes Rob, Nigtevecht
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Wat heb je vervangen? het hele filterhuis?

groet frank
woodmarc

Bericht door woodmarc »

Ik alleen het zuigertje van het overdrukventiel vervangen .

Gr Marc
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Marc,

Je kan beter het hele huis vervangen, zuigertje en huis horen bij elkaar en slijten op elkaar in.

groet frank

die hier helaas ervaring mee heeft
Plaats reactie