Hoi een ieder ,
Ik ben zins kort in het bezit van een RRC uit 1972 . Nu ben ik erachter gekomen dat de olie druk niet in orde is . De oliedruk meter gaf 1 bar aan en bij een warme motor ongeveer een half bar maar het lampje brande niet dus maakte ik me geen zorgen .Echter wat bleek ! het lanpje was niet aangesloten . Na wat speurwerk op het net las ik ergens dat het wel eens voorkwam dat het overdruk ventiel in de oliepomp wel eens vast bijft zitten . Dit ventiel bleek gescheurt te zijn . Nu heb ik deze vanochtend vervangen maar helaas geen verbetering .
Het is nu als volgt : koude motor lage druk maar geen brandend lampje en bij warme motor brand het lampje wel .
Moet ik nu meteen denken aan versleten lagers of heeft iemand hier een ander idee c.q surgestie voor .
B.v.D
Marc
lage oliedruk RRC
Re: lage oliedruk RRC
Bij een koude motor is de druk altijd hoger ivm dikte olie, dus het kan wel kloppen wat je zegt.Hoe warmer de motor hoe dunner de olie,hoe lager de druk .
Ik heb overigens nog 4 motoren liggen, 2x 3.5 carb, 3.5 i en een 4.2.
Hoop niet dat je me nodig hebt. maar je weet maar nooit.
succes Rob, Nigtevecht
Ik heb overigens nog 4 motoren liggen, 2x 3.5 carb, 3.5 i en een 4.2.
Hoop niet dat je me nodig hebt. maar je weet maar nooit.
succes Rob, Nigtevecht
Hoi
Wat heb je vervangen? het hele filterhuis?
groet frank
Wat heb je vervangen? het hele filterhuis?
groet frank
Ik alleen het zuigertje van het overdrukventiel vervangen .
Gr Marc
Gr Marc
Marc,
Je kan beter het hele huis vervangen, zuigertje en huis horen bij elkaar en slijten op elkaar in.
groet frank
die hier helaas ervaring mee heeft
Je kan beter het hele huis vervangen, zuigertje en huis horen bij elkaar en slijten op elkaar in.
groet frank
die hier helaas ervaring mee heeft