kit
kit
Wederom een vraag. Ik krijg binnenkort nieuwe deurrubbers gemonteerd (garantie)maar tot die tijd is het bij iedere bui hozen geblazen. Welke kit kan ik het beste gebruiken om huidige rubberen strips voorlopig vast te kitten aan de metalen sponning(raamvan zijdeur en vertilatiekleppen)??
Re: kit
Misschien is het even wennen aan de gedachte, maar ook met gloedjenieuwe correcte en originele rubbers is zo'n series zo lek als het bekende mandje. Als het heel erg is, zou ik er eerder ducktape overheen plakken dan met kit aan de slag gaan, omdat de meeste kitten zich zo lastig laten verwijderen...
Hermen
Hermen
Re: kit
Herman, in korte tijd ben ik al aan een hoop zaken gaan wennen(en genieten) maar deze lekkage is wel erg extreem. Rubbers van de deur hebben losgelaten en bij elke bui stroomt het water via de dakranden naar binnen langs de rubbers. Ik kijk niet op een paar druppels maar we praten zoals bij de buien van vanmiddag wel over liters. Ik wou dus de bestaande rubbers aan de bovenzijde vastplakken(opnieuw) aan het frame. Ducktape is mischien wel een idee als extra hulp na het vastzetten.
Re: kit
Af fabriek zitten ze met wat popnagels gemonteerd, maar ze lijken me wat het kitten betreft lastig hanteerbaar omdat het rubber gevulcaniseerd is aan een inwendige metalen strip. Die strip zet uit door roest en verbuigt zo hier en daar waardoor het rubber al snel fysiek niet meer past waar het hoort te zitten. Overigens verklaart die opbouw van zo'n origineel rubber meteen waarom ze zo afzichtelijk duur zijn; jaren terug heb ik al zo'n 500 tot 600 gulden betaald voor een volledige set nieuwe deurrubbers voor een 88".
Als je zo'n extreme lekkage hebt zou ik twee andere zaken even nakijken:
1) in hoeverre wijkt de doortop naar buiten en lekt het om die reden.
2) is je dakgoot wel in orde. Die goot is een gegalvaniseerde strip in de vorm van een hockeystick, waar de "schaal" van het dak aan vastgepopt zit. Dat betekent dat de externe dakgoot in zekere zin naar binnen doorloopt. Met een beetje pech wordt jouw lekkage mede veroorzaakt door problemen met de verbinding tussen dak en goot.
Hermen
Als je zo'n extreme lekkage hebt zou ik twee andere zaken even nakijken:
1) in hoeverre wijkt de doortop naar buiten en lekt het om die reden.
2) is je dakgoot wel in orde. Die goot is een gegalvaniseerde strip in de vorm van een hockeystick, waar de "schaal" van het dak aan vastgepopt zit. Dat betekent dat de externe dakgoot in zekere zin naar binnen doorloopt. Met een beetje pech wordt jouw lekkage mede veroorzaakt door problemen met de verbinding tussen dak en goot.
Hermen
Re: kit
De dakgoot zelf is niet lek, wel zit deze vol met volgens mij kit (overgeschildert of gespoten) Met name linksvoor stroomt het water over de goot en dan langs de deurrubbers aan de bovenzijde naar binnen. Gedeeltelijk langs de deur naar beneden en gedeeltelijk langs de dakbekleding en vervolgens dan ook naar beneden. Met name in de hoek waar het naar binnenkomt en geen rubber meer vastzit wilde ik voorlopig wat dichten met kit.
De lekkage is zo extreem dat Rega dit de 22e voor mij zou oplossen(garantie). Dus kit en tape zou niet meer zijn dan een tijdelijk noodverbandje om het ergste water buiten te houden. En inderdaad blijven lekken zal die altijd wel blijven doen maar hopenlijk minder extreem, want ik heb nog geen carpoort gebouwd.
De lekkage is zo extreem dat Rega dit de 22e voor mij zou oplossen(garantie). Dus kit en tape zou niet meer zijn dan een tijdelijk noodverbandje om het ergste water buiten te houden. En inderdaad blijven lekken zal die altijd wel blijven doen maar hopenlijk minder extreem, want ik heb nog geen carpoort gebouwd.
Re: kit
En dan te bedenken dat landrover een waterproofing manual uitgeeft, ze krijgen hem fabriekaf al niet waterdicht 
Maar zo te horen zijn jouw rubbers op. Wel echt goede service van Rega, zelfs bij nieuwe landrovers zijn daar hele garantie oorlogen over geweest.
Is namelijk een erg dure grap en een megawerk. Ik heb het nu ook twee keer gedaan. Je moet alle oude popnagels uitboren (en dat zijn er een berg) en dan zitten de gaten van de nieuwe rubbers meestal op de verkeerde plaats. De rubbers boren gaat bijna niet dus moet het meestal in de auto.
Wat voor wagen heb je. Rene had een tijd geleden de zuster van mijn series staan. Een grijs/groene ex-swiss post series 2a, 88" stawag uit 1970 benzine.

Maar zo te horen zijn jouw rubbers op. Wel echt goede service van Rega, zelfs bij nieuwe landrovers zijn daar hele garantie oorlogen over geweest.
Is namelijk een erg dure grap en een megawerk. Ik heb het nu ook twee keer gedaan. Je moet alle oude popnagels uitboren (en dat zijn er een berg) en dan zitten de gaten van de nieuwe rubbers meestal op de verkeerde plaats. De rubbers boren gaat bijna niet dus moet het meestal in de auto.
Wat voor wagen heb je. Rene had een tijd geleden de zuster van mijn series staan. Een grijs/groene ex-swiss post series 2a, 88" stawag uit 1970 benzine.
Re: kit
Als ik de adviezen zo lees wordt het voorlopig alleen maar ducktape. Ik weet niet of REGA nieuwe rubbers erin gaat zetten want ik begrijp dat dat een dure en tijdrovende klus is, maar zij zouden in elk gegeval wat doen aan de lekkage. Overigens voor fred101. Ik meende te rijden in een Landrover/santana 88"serie 3 stawag bouwjaar 1973. Tot mijn verbazing vindt ik net een metalen plaatje in de auto van Santata dat het type 2a is. Dit strookt echter niet met het jaar 1973 want volgens mij zijn deze tot 1971 gebouwd. Mischien dat Santana langer door is gegaan met productie. Ga dit nog verder onderzoeken. Ik weet dat de auto een ruilmotor heeft uit 81 en een gereviseerde versn bak en verder veel nieuwe onderdelen alle van Landrover. Zal dus erg moeilijk worden juiste type terug te herleiden. Mischien wat tips om naar te zoeken? Ik kan weinig vinden over producties van Santana en het chassisnr kom ik ook niet verder mee (is VEHICULO No E50313515)
Re: kit
Santana is inderdaad langer doorgegaan met het bouwen van SIIa's dan Land Rover zelf. Zie:
[www.lr-mad.co.uk]
[www.austin-rover.co.uk]
land-rover-family-tree.png --> mod_embed_images_loadimage('5fb2874f4c8c945337d44fc5faecaff3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fperso.wanadoo.es%2Fserraiperalta%2Fland-rover%2Fland-rover-family-tree.png', 'http://perso.wanadoo.es/serraiperalta/land-rover/land-rover-family-tree.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fperso.wanadoo.es%2Fserraiperalta%2Fland-rover%2Fland-rover-family-tree.png', '', 6275870, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hermen
[www.lr-mad.co.uk]
[www.austin-rover.co.uk]
land-rover-family-tree.png --> mod_embed_images_loadimage('5fb2874f4c8c945337d44fc5faecaff3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fperso.wanadoo.es%2Fserraiperalta%2Fland-rover%2Fland-rover-family-tree.png', 'http://perso.wanadoo.es/serraiperalta/land-rover/land-rover-family-tree.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fperso.wanadoo.es%2Fserraiperalta%2Fland-rover%2Fland-rover-family-tree.png', '', 6275870, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hermen