Ik bevries in mijn TD5
Ik bevries in mijn TD5
Peste prikkers,
De verwarming in mijn TD5 (duitste import) doet bijna niets.
De ventilator blaast voldoende maar de warmtewisselaar lijkt nauwelijks te werken.
Ik heb wel eens gehoord dat de TD5 verwarming niet optimaal is maar ik vries half dood.
Iemand heeft ooit iets geroepen over een modificatie die achteraf kan worden uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.
Weet iemand hier het fijne van of heeft iemand een oplossing voor dit kleine ongemak?
Alvast dank voor jullie reactie.
Marius
De verwarming in mijn TD5 (duitste import) doet bijna niets.
De ventilator blaast voldoende maar de warmtewisselaar lijkt nauwelijks te werken.
Ik heb wel eens gehoord dat de TD5 verwarming niet optimaal is maar ik vries half dood.
Iemand heeft ooit iets geroepen over een modificatie die achteraf kan worden uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.
Weet iemand hier het fijne van of heeft iemand een oplossing voor dit kleine ongemak?
Alvast dank voor jullie reactie.
Marius
Re: Ik bevries in mijn TD5
Je standkachel aanzetten, die is volgens mij bij de TD5 bedoeld als hulpverwarming omdat de normale kachel te weinig warmte zou geven.
Dacht dat ergens gelezen te hebben.
Frans Bonnes
Dacht dat ergens gelezen te hebben.
Frans Bonnes
hmm tja mijn vw wil ook al niet warm worden.
zo het te maken hebben met dat duitse
MVG jacob
een serrie kopen; ik moet na 5 minutten de verwarning uitzetten anders verbrand ik.
jo "general"
jo "general"
Hoi Frans,
Ik heb de standkachel ook al gebruikt maar die werkt bij mij via dezelfde warmtewisselaar dus dat helpt helaas niets.
Ik kan denk ik beter zoals jij dat doet bovenop de motor gaan zitten
Daar is het in ieder geval warm.
Marius
Ik heb de standkachel ook al gebruikt maar die werkt bij mij via dezelfde warmtewisselaar dus dat helpt helaas niets.
Ik kan denk ik beter zoals jij dat doet bovenop de motor gaan zitten

Marius
Maak je geen zorgen daar heb ik er al enkele van en ja die zijn inderdaad allemaal lekker warm, alleen minder geschikt voor mijn dagelijkse snelweggebruik.
Ik heb ook een TD5 maar die is zo warm.
is de kachel wel ontlucht? vraag me niet hoe en waar maar dat is vaak een probleem met andere " normale' auto's.
en anders: jij hebt natuurlijk KOELvloeistof !! natuurlijk dat hij niet warm wordt, anders zou het wel VERWARMINGS vloeistof heten
Vico (110)
is de kachel wel ontlucht? vraag me niet hoe en waar maar dat is vaak een probleem met andere " normale' auto's.
en anders: jij hebt natuurlijk KOELvloeistof !! natuurlijk dat hij niet warm wordt, anders zou het wel VERWARMINGS vloeistof heten

Vico (110)
een oplossing van de belgische site van hetzelfde probleem
( zou het aan het weer liggen dat iedereen er problemen mee heeft
"Merci aan diegene die me tips gaven. T'is ondertussen opgelost en hier volgt het antwoord (voor diegen die ook zulke problemen mochten ondervinden).
Het waren niet de schuiverdingen (die waren al eens stuk geweest en dat was het eerste dat ik had bekeken). MAAR op de zwarte verwarmingskast links onder de motorkap zit ook een hendeltje waar het kabeltje van de warm/koud schuiverding aankomt. Die gaf niet meer mee wanneer hij op warm stond. Heb die kabel een beetje moeten meegeven en nu werkt het weer!
Dank u Stijn voor de ultieme voorzet. T'is weer lekker warm in mijn def."
Marijke
( zou het aan het weer liggen dat iedereen er problemen mee heeft

"Merci aan diegene die me tips gaven. T'is ondertussen opgelost en hier volgt het antwoord (voor diegen die ook zulke problemen mochten ondervinden).
Het waren niet de schuiverdingen (die waren al eens stuk geweest en dat was het eerste dat ik had bekeken). MAAR op de zwarte verwarmingskast links onder de motorkap zit ook een hendeltje waar het kabeltje van de warm/koud schuiverding aankomt. Die gaf niet meer mee wanneer hij op warm stond. Heb die kabel een beetje moeten meegeven en nu werkt het weer!
Dank u Stijn voor de ultieme voorzet. T'is weer lekker warm in mijn def."
Marijke
bedankt witje110 voor de tip.
Helaas is dit bij mij niet het geval. Het hefboompje aan de kabel beweegt goed.
Waarschijnlijk moet ik het toch in de warmtewisselaar zelf gaan zoeken.
Marius
Helaas is dit bij mij niet het geval. Het hefboompje aan de kabel beweegt goed.
Waarschijnlijk moet ik het toch in de warmtewisselaar zelf gaan zoeken.
Marius
Een bekend probleem met de TD5 is het niveau van de koelvloeistof (geen geintje).
Dit moet echt tot op het juiste niveau gevuld zijn anders zal de verwarming niet werken.
Heb zelf een tijdje een lekkende radiator gehad, dus na het bijvullen werkte de verwarming weer een tijdje
Ervaringsdeskundige,
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Dit moet echt tot op het juiste niveau gevuld zijn anders zal de verwarming niet werken.
Heb zelf een tijdje een lekkende radiator gehad, dus na het bijvullen werkte de verwarming weer een tijdje

Ervaringsdeskundige,
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Wouter,
Dat zal ik vanavond meteen eens gaan controleren. Wie weet is het wel zo simpel.
Marius
Dat zal ik vanavond meteen eens gaan controleren. Wie weet is het wel zo simpel.
Marius
Ik heb al eens gehad met mijn Defender dat de afdichtingsrubbers van de ventilatiekleppen onder de voorruit kapot waren en dat het net leek alsof de kachel niet werkte of alleen maar koude blies.... en heb ook al eens gehad dat gewoon de zekering eruit lag en dan doet de aanjager het wel en als je de aanjager dan aanzet komt er wel wat door de motor opgewarmde lucht uit maar dat is veel te weinig!
Maarten
Maarten
ik heb nu een 90 V8, heerlijk snel warm terwijl ik in mijn 110 Crewcab toendertijd zat weg te vriezen. De 90Td5 van irene wordt ook heel slecht warm, duurt dik 10 kilometer. Mijn V8 is binnen 3 km warm van binnen.
Fred101
Fred101