deur behandelen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Zwerfrover

deur behandelen

Bericht door Zwerfrover »

He Prikkers,
Vraag: hoe kan je het beste een nieuwe deur behandelen alvorens je alles gaat monteren? Dit alles om de corrosie te voorkomen. Ik wil absoluut voorkomen dat over een jaar weer hetzelfde gaat gebeuren. Rot, corrosie, ellende...

Alvast bedankt.
groeten van Michel
peter109D

Re: deur behandelen

Bericht door peter109D »

voorbehandelen met owatrol

groet`n peter109D
Paul KampeerRover

Bericht door Paul KampeerRover »

Michel,

ik heb afgelopen weekeinde 2 deuren vervangen voor nieuwe en per deur in alle holle ruimten en metalen delen 1 bus ml gespoten.
Vorig jaar heb ik andere reeds ietwat verroeste deuren behandeld met RLS (owatrol) en vervolgens met ml behandeld. Daar is geen roest bijgekomen.

Groet, Paul
Zwerfrover

Het wordt dus Owatrol en een bus ML .
Dank allebei. Heb je de nieuwe deuren zelf gelakt of laten spuiten, Paul???

Groet!
Michel
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

ML Zou ik afraden ivm de blijende plakkerigheid wat weer lastig schoon te maken is.. Ga gewoon voor lak + owatrol.

Cheers Bowy
Paul KampeerRover

Bericht door Paul KampeerRover »

Owatrol (RLS) is fantastisch spul, maar ontleed haar "kracht"m.n. bij roestige oppervlakken (lees de tekst op de bus RLS). Omdat de oppervlaktespanning zeer laag is heeft RLS een sterk penitrerende werking.
Ml blijft inderdaad plakkerig, maar de deur is voorzien van bekleding, wat de meeste kneut tegenhoud, bovendien vindt roestvorming plaats op de plaatsen waar je met rls en/of lak slecht bij komt. Bijv. alle kokers (holle ruimtes) boven en achter de deursloten e.d. Met ML kun je middels het bijgeleverde slangetje eenvoudig tot in de kleinste ruimtes komen. Overigens heb ik het nu over deuren van het push-button type.
In een "vorig"leven heb ik een bedrijfje gehad in onderhoud en restauratie van klassieke jachten en deze techniek vaak toegepast.Rls (owatrol) is een materiaal wat is ontwikkeld voor de scheeps- jachtbouw.
Tot op heden, in combinatie met regelmatige inspecties en onderhoud, prima resultaat.

Groet, Paul
Zwerfrover

Ok, overtuigd! Duidelijk verhaal. Ga er zaterdag mee aan de slag....

Groet!
Michel die straks weer iets nieuws aan z'n auto heeft zitten.
JeroenS: Landlover Afaire

Bericht door JeroenS: Landlover Afaire »

Hé Michel,
Rotte deur? Hopelijk blijft het daar bij.
Loopt je motor weer lekker na de reparaties?
Als jullie nog ´ns in de buurt zijn, ik heb laatst een blik RSL gekocht, kun je wel wat van meenemen. Maar volgens mij kun je dat beter gebruiken als je bestaande roest wil behandelen, niet om te voorkomen.
Mijn ´afaire´ is als het goed is binnenkort rijdende, dan kom ik jullie kant wel weer ´ns optuffen.
grt Jeroen
Plaats reactie