deur behandelen
deur behandelen
He Prikkers,
Vraag: hoe kan je het beste een nieuwe deur behandelen alvorens je alles gaat monteren? Dit alles om de corrosie te voorkomen. Ik wil absoluut voorkomen dat over een jaar weer hetzelfde gaat gebeuren. Rot, corrosie, ellende...
Alvast bedankt.
groeten van Michel
Vraag: hoe kan je het beste een nieuwe deur behandelen alvorens je alles gaat monteren? Dit alles om de corrosie te voorkomen. Ik wil absoluut voorkomen dat over een jaar weer hetzelfde gaat gebeuren. Rot, corrosie, ellende...
Alvast bedankt.
groeten van Michel
Re: deur behandelen
Michel,
ik heb afgelopen weekeinde 2 deuren vervangen voor nieuwe en per deur in alle holle ruimten en metalen delen 1 bus ml gespoten.
Vorig jaar heb ik andere reeds ietwat verroeste deuren behandeld met RLS (owatrol) en vervolgens met ml behandeld. Daar is geen roest bijgekomen.
Groet, Paul
ik heb afgelopen weekeinde 2 deuren vervangen voor nieuwe en per deur in alle holle ruimten en metalen delen 1 bus ml gespoten.
Vorig jaar heb ik andere reeds ietwat verroeste deuren behandeld met RLS (owatrol) en vervolgens met ml behandeld. Daar is geen roest bijgekomen.
Groet, Paul
Re: deur behandelen
Het wordt dus Owatrol en een bus ML .
Dank allebei. Heb je de nieuwe deuren zelf gelakt of laten spuiten, Paul???
Groet!
Michel
Dank allebei. Heb je de nieuwe deuren zelf gelakt of laten spuiten, Paul???
Groet!
Michel
Re: deur behandelen
ML Zou ik afraden ivm de blijende plakkerigheid wat weer lastig schoon te maken is.. Ga gewoon voor lak + owatrol.
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Re: deur behandelen
Owatrol (RLS) is fantastisch spul, maar ontleed haar "kracht"m.n. bij roestige oppervlakken (lees de tekst op de bus RLS). Omdat de oppervlaktespanning zeer laag is heeft RLS een sterk penitrerende werking.
Ml blijft inderdaad plakkerig, maar de deur is voorzien van bekleding, wat de meeste kneut tegenhoud, bovendien vindt roestvorming plaats op de plaatsen waar je met rls en/of lak slecht bij komt. Bijv. alle kokers (holle ruimtes) boven en achter de deursloten e.d. Met ML kun je middels het bijgeleverde slangetje eenvoudig tot in de kleinste ruimtes komen. Overigens heb ik het nu over deuren van het push-button type.
In een "vorig"leven heb ik een bedrijfje gehad in onderhoud en restauratie van klassieke jachten en deze techniek vaak toegepast.Rls (owatrol) is een materiaal wat is ontwikkeld voor de scheeps- jachtbouw.
Tot op heden, in combinatie met regelmatige inspecties en onderhoud, prima resultaat.
Groet, Paul
Ml blijft inderdaad plakkerig, maar de deur is voorzien van bekleding, wat de meeste kneut tegenhoud, bovendien vindt roestvorming plaats op de plaatsen waar je met rls en/of lak slecht bij komt. Bijv. alle kokers (holle ruimtes) boven en achter de deursloten e.d. Met ML kun je middels het bijgeleverde slangetje eenvoudig tot in de kleinste ruimtes komen. Overigens heb ik het nu over deuren van het push-button type.
In een "vorig"leven heb ik een bedrijfje gehad in onderhoud en restauratie van klassieke jachten en deze techniek vaak toegepast.Rls (owatrol) is een materiaal wat is ontwikkeld voor de scheeps- jachtbouw.
Tot op heden, in combinatie met regelmatige inspecties en onderhoud, prima resultaat.
Groet, Paul
Re: deur behandelen
Ok, overtuigd! Duidelijk verhaal. Ga er zaterdag mee aan de slag....
Groet!
Michel die straks weer iets nieuws aan z'n auto heeft zitten.
Groet!
Michel die straks weer iets nieuws aan z'n auto heeft zitten.
Re: deur behandelen
Hé Michel,
Rotte deur? Hopelijk blijft het daar bij.
Loopt je motor weer lekker na de reparaties?
Als jullie nog ´ns in de buurt zijn, ik heb laatst een blik RSL gekocht, kun je wel wat van meenemen. Maar volgens mij kun je dat beter gebruiken als je bestaande roest wil behandelen, niet om te voorkomen.
Mijn ´afaire´ is als het goed is binnenkort rijdende, dan kom ik jullie kant wel weer ´ns optuffen.
grt Jeroen
Rotte deur? Hopelijk blijft het daar bij.
Loopt je motor weer lekker na de reparaties?
Als jullie nog ´ns in de buurt zijn, ik heb laatst een blik RSL gekocht, kun je wel wat van meenemen. Maar volgens mij kun je dat beter gebruiken als je bestaande roest wil behandelen, niet om te voorkomen.
Mijn ´afaire´ is als het goed is binnenkort rijdende, dan kom ik jullie kant wel weer ´ns optuffen.
grt Jeroen