Ik had echter ook een lek en ik dacht de achterste krukas kering. ik vandaag alles netjes schoongespoten bleek niet de kering (of in ieder geval niet alléén de kering) maar (ook?) de pakking van het carter te lekken.
Nu was ik in het kader van de doodenge rammel toch al van plan om een keer die pan er onderuit te trekken, dus maar meteen gedaan.
Zitten nog interessante dingen in, in zo'n pan. Goed nieuws en slecht nieuws. Laten we maar met het slechte nieuws beginnen.
Het slechte nieuws gaat waarschijnlijk over de tik. ik heb een uitgebroken stukje brons gevonden. Een kommetje (althans een kwart ervan) precies groot genoeg om de onderkant van de stoter stangen in af te steunen, dus vermoedelijk van de nok volgers

Weet iemand toevallig of de nokvolgers van de 2.5 NA / TD hetzelfde zijn als die van de 2.25?
Het goede nieuws is dat er 2 mainbearings meer inzitten dan je van een 72'er mag verwachten. Ik heb dus geheel per ongeluk een 5-maal gelagerd blok gekocht .
Nu maar hopen dat de ellende in het blok een beetje mee valt. Ben nu natuurlijk wel even uitgereden, durf niet meer voor ik echt weet dat het dit is (of niet) maar ga niet riskeren dat er nog meer stukken rond gaan vliegen. Zalig waren zaterdag de armen van geest, wat niet weet dat niet deert, want het was toch echt een lekker dagje.
Groet, Wilberth