Ik ga de relais van mijn lier naar binnen verhuizen achter het radiatorpaneel. Op zich niet spannend, kabels langer maken en weer aansluiten.
Maar waarom zitten er naast de massa op de motor nog 3 andere aansluitingen. Met mijn elektrische achtergrond kan ik het even niet plaatsen (laatste les energietechniek was 20 jaar geleden)
Is het zo dat er altijd 12V naar de motor gaat (veldbekrachtiging) en dan 2 kabels voor linksom/rechtsom?
De meeste schema's die ik kan vinden gaan niet verder dan de aansluitingen op de motor zelf (A, F1 en F2) maar wil graag weten wat erachter zit.
Gerard
Elektrisch vraagje mbt lier
-
Frank RRV8 Eend merc 220D'73
Re: Elektrisch vraagje mbt lier
Hoi,
de stator staat in serie met de rotor. om andersom te draaien wordt de stroom anders om door de stator geleid. f1 en f2 zitten aan de stator, A en de massa aan de rotor.
groet frank
de stator staat in serie met de rotor. om andersom te draaien wordt de stroom anders om door de stator geleid. f1 en f2 zitten aan de stator, A en de massa aan de rotor.
groet frank