stoel achteruit plaatsen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
plaetje 88 -2.5d

stoel achteruit plaatsen

Bericht door plaetje 88 -2.5d »

Wie heeft foto's of tekeningen om de steun achter de voorstoelen naar achter te kunnen plaatsen. Ik wil de mijne tussen 5 a 10 cm achter uit kunnen plaatsen. Er zit nu zoon mooie balk en een plaat en aan vast in de weg. Iets van grijs kenteken denk ik. Kan die gewoon weg of moet er weer een balk komen.

plaetje s88
Ernst

Re: stoel achteruit plaatsen

Bericht door Ernst »

Vergeet het maar, die stoel kan niet verder naar achter dan tegen het achterschutbord. Dat zit daar namelijk niet voor niks, het houdt de zijkanten van je auto bij elkaar. Als je het weg zou halen haal je de structuur uit je carrosserie, en dan gaan de zijwanden wiebelen. Je deuren gaan dan ook niet meer goed dicht omdat de vangmuilen van de deursloten hun zijwaartse steun kwijt zijn.
Ik zou zeggen: 5 cm uit je onderbenen en 5 cm uit je bovenbenen en het probleem is opgelost!
Groet, Ernst.
ex-fietser

Bericht door ex-fietser »

Het mag inderdaad niet weg. Maar het kan wel wat verlaagd worden. De schuine achterkant van de stoel past er dan net overheen en kan dan verder naar achter. Je kunt zelfs een speciale balk kopen die dan weer over het verlaagde deel heen past en de huidige balk vervangt. Die balk buigt dan aan de zijkanten omhoog zodat die weer op dezelfde manier aan de zijkanten aansluit als de orginele balk. Of dit dan weer dezelfde stevigeheid geeft weet ik niet.

Arnold.
Puffino

Bericht door Puffino »

Volgens mij bedoel jij op de schutbord-vervangingsbalk die er voor zorgt dat de leuning niet meteen tegen het schutbord aankomt.

Kan verdorie geen linkje vinden naar een verhaal over die dingen.

Sander Lelieveld
roadrocket

Bericht door roadrocket »

je ziet ook wel eens een verhoging van de stoel met een profieltje waardoor hij nét wat verder naar achter kan komen (max 2cm...)
ex-fietser

Bericht door ex-fietser »

Ik denk dat dat het is maar ben ook het linkje kwijt waar die verkocht werden. Ik weet ook niet meer hoe ze die dingen noemden in het engels dan. Dus zoeken wordt een beetje lastig. Ik weet alleen dat het bestaat.

Arnold.
roadrocket

Bericht door roadrocket »

bulkhead removal bar?

[www.mudstuff.co.uk]

robert
Plaats reactie