Wie kent deze ontstekings unit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard Dries

Wie kent deze ontstekings unit

Bericht door Richard Dries »

Goede morgen allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe onstekings unit gekocht, maar heb deze nog niet gebruikt, want iemand vertelde mij dat de goedkopere ontsekingen niet helemaal hun werk naar behoren zouden doen. Het zou zelfs zo kunnen zijn, en ik zeg kunnen omdat men het nog niet zeker weet, dat er door dit soort ontstekingen gaten in de zuigers worden gebrand.
Nu wil het toeval dat ik een site heb gevonden waar volgens mij de ontsteking aan word geboden die ik gekocht heb, althans hij lijkt er verdomd veel op.
Dus nu is de vraag wie heeft er ervaring mee?

site: [www.classicspark.com].

heb geprobeerd om een foto van de mijne in te voegen, maar dat lukt me effe niet
de naam die op mijn ontseking staat is autoura

Groetjes Richard Dries
Lennart

Re: Wie kent deze ontstekings unit

Bericht door Lennart »

Hallo Richard,

Ik heb deze ontsteking laatst 2e hands gekocht.
Het verschil met de ontsteking van classicspark is volgens mij dat de vervroeging bij de autoura mechanisch is en bij die van classicspark electronisch geregeld wordt.
Ik heb de onsteking gemonteerd en hij start en loopt een stuk beter als met de oude, maar de oude ontsteking was ook niet helemaal fris meer.
Ik heb nog geen APK op de auto dus ik heb verder weinig ervaring met de ontsteking. Ben wel benieuwd naar de reacties van andere gebruikers.

Lennart
Berry

Bericht door Berry »

ik heb zelf 3 jaar rondgereden met een classicsparkes onsteking. loopt perfect

Mijn blok draait nog steeds heel fijn. Ben uiteindelijk op diesel over gestapt omdat ik de dikke gastank zat was.
Richard Dries

Bericht door Richard Dries »

nou dank jullie wel jongens, had eigenlijk wel meer verwacht aan opmerkingen en adviezen

richard
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Wat mij direct opvalt bij deze ontsteking is dat er van de Lucas 45D4 maar liefst 57 verschillende uitvoeringen bestaan met allemaal een andere curve.
Deze verschillende curves zijn nodig, omdat hij werd toegepast in zowel getunde sportwagens als duffe familiewagens.

Volgens de website van Classicspark is de curve van hun ontsteking niet instelbaar. Voor welke auto zou hij dan (wel) bedoelt zijn?
In elk geval niet voor een 2.25 uit de series Land Rover, want die heeft een andere curve (ongeveer 7 graden later bij hogere toerentallen).

Dennis B
Plaats reactie