versnelling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marco

versnelling

Bericht door Marco »

Ik krijg mijn auto niet meer in zijn versnelling als de motor draait.
Als de motor niet draait dat kan ik hem zonder te koppelen in iedere versnelling zetten. Heeft iemand een idee ??
Rumble

Re: versnelling

Bericht door Rumble »

Zeer hoog waarschijnlijk zul je het bij de koppeling moeten zoeken.
koppelings vloeistof aanwezig?
koppeling plaat versleten/
drukgroep stuk
druklager stuk
koppelings vork stuk
andre

Re: versnelling

Bericht door andre »

Welke Land Rover rij je? Indien series: staat de rode pook in neutraal?
André
Defender 110 300 Tdi
Marco

Re: versnelling

Bericht door Marco »

Nee Andre, ik rij een defender 110 V8 uit '83.
bedankt voor jullie suggesties.andre schreef:
>
> Welke Land Rover rij je? Indien series: staat de rode pook in
> neutraal?
> André
> Defender 110 300 Tdi
Marco

Re: versnelling

Bericht door Marco »

Kan iemand me vertellen wat voor vloeistof erin gaat .
Op de dop staat castrol only.
en mn auto is een defender 110 v8 uit '83
Marco

Re: versnelling

Bericht door Marco »

Marco schreef:
>
> Kan iemand me vertellen wat voor vloeistof erin gaat .
> Op de dop staat castrol only.
> en mn auto is een defender 110 v8 uit '83
Gerrit

Re: versnelling

Bericht door Gerrit »

Marco, hier gaat rem olie in.
Als het resevoir leeg is heb je lekkage, en zal je wel eerst een paarkeer op het koppelingspedaal moeten trappen voordat je weer druk hebt.
Succes Gerrit
Tinus

Re: versnelling

Bericht door Tinus »

Remolie DOT3, maar waarschijnlijk gaat ie het niet meer doen. Als je bijgevuld hebt en een paar keer getrapt (koppeling) ff checken of er remolie uit de belhousing lekt, dan is de slavecilinder lek/overleden. Als hij onder/op het pedaal lekt is de mastercilinder lek/overleden.

Tinus
G men (Gargamel)

Re: versnelling

Bericht door G men (Gargamel) »

Vloeistofniveau checken, op lekkage controleren, eventueel bijvullen en ontluchten.
DOT 3 of DOT4 (makkelijker te vinden) is geschikt.
Als je moet bijvullen, pomp dan het hele circuit even door zodat je overal verse vloeistof hebt.

Heb hetzelfde gehad, en dat bleek idd. de slave cilinder te zijn. Heb toen het hele spul afgevuld met DOT4.
Slave cilinder voor een '83-er kan wat lastig te vinden zijn, origineel zijn ze van Lockeed.
Ik kon er toen niet snel aankomen en heb er tijdelijk even eentje van een series 3 in gezet met het idee hem tzt door deoriginele te vervangen.
Werkt prima, gaat wel iets zwaarder omdat de zuigerdiameter iets kleiner is. En tzt is nog niet gearriveerd.

Koop echter voor dit spul wel een originele of OEM....

Gerrit
Marco

Re: versnelling

Bericht door Marco »

Ok, bedankt alvast ,hier kan ik weer verder mee puzzelen.
Hoe weet ik dat de slave cylinder stuk is ? en waar zit ie ?

G men (Gargamel) schreef:
>
> Vloeistofniveau checken, op lekkage controleren, eventueel
> bijvullen en ontluchten.
> DOT 3 of DOT4 (makkelijker te vinden) is geschikt.
> Als je moet bijvullen, pomp dan het hele circuit even door
> zodat je overal verse vloeistof hebt.
>
> Heb hetzelfde gehad, en dat bleek idd. de slave cilinder te
> zijn. Heb toen het hele spul afgevuld met DOT4.
> Slave cilinder voor een '83-er kan wat lastig te vinden zijn,
> origineel zijn ze van Lockeed.
> Ik kon er toen niet snel aankomen en heb er tijdelijk even
> eentje van een series 3 in gezet met het idee hem tzt door
> deoriginele te vervangen.
> Werkt prima, gaat wel iets zwaarder omdat de zuigerdiameter
> iets kleiner is. En tzt is nog niet gearriveerd.
>
> Koop echter voor dit spul wel een originele of OEM....
>
> Gerrit
G men (Gargamel)

Re: versnelling

Bericht door G men (Gargamel) »

Hoi Marco,

Slave cilinder zit op je bell-house (voor de versnellingsbak), aan de linkerzijde.

Succes ! Gerrit
Plaats reactie