Auto slaat af
-
Raymond
Auto slaat af
Eindelijk heb ik mijn v8 weer aan de praat. Na diverse problemen (lekke gastank, defect relais, kabelbreuk etc, etc,) heb ik hem weer lopend. Alleen !!! als de motor stationair draait en ik weinig gas (lpg en benz) pakt de motor niet goed op en gaat onregelmatig draaien en slaat uiteindelijk af, dit gebeurd alleen als de motor warm is!
Ik heb geen idee meer waar dit aan ligt, de ontsteking?? (sparcon electronisch) of slecht nokkenassen?? (compressie op 7 cilinders is 10,5 en 1 cylinder 9,5)
Iemand nog een tip!!
Bij voorbaat dank Raymond
Ik heb geen idee meer waar dit aan ligt, de ontsteking?? (sparcon electronisch) of slecht nokkenassen?? (compressie op 7 cilinders is 10,5 en 1 cylinder 9,5)
Iemand nog een tip!!
Bij voorbaat dank Raymond
-
disco1992
Re: Auto slaat af
beste raymond,
ik hoorde vanmiddag van iemand die ook een rrc heeft en steeds afsloeg dat een nieuwe verdelerkap het probleem heeft opgelost.
dat wil nog niet zeggen dat eht bij jou ook helpt uiteraard.
kunnen bijde gevallen ander probleem hebben maar je zou kunnen proberen.
succes
disco1992
ik hoorde vanmiddag van iemand die ook een rrc heeft en steeds afsloeg dat een nieuwe verdelerkap het probleem heeft opgelost.
dat wil nog niet zeggen dat eht bij jou ook helpt uiteraard.
kunnen bijde gevallen ander probleem hebben maar je zou kunnen proberen.
succes
disco1992
-
Marijn & Simba
op die ene cilinder zal het qua compressie niet zo direct misgaan.
ik zou het eerder in de timing zoeken dan. Of misschien de ontsteking??
Heb dit ook gehad met mijn 406 coupe, na vervangen van bobine en bougies was probleem over. was ook een lpg-auto. blijkt dat dat nogal zwaar is voor de ontsteking.
ik zou het eerder in de timing zoeken dan. Of misschien de ontsteking??
Heb dit ook gehad met mijn 406 coupe, na vervangen van bobine en bougies was probleem over. was ook een lpg-auto. blijkt dat dat nogal zwaar is voor de ontsteking.
-
hycom
het schijnt dat een slechte bobine ook deze problemen kan geven
suc6
greetz hycom
suc6
greetz hycom
-
Cor van Haaren
Ontsteking 3 graden vroeger dan op Benzine?
Kleppen nauwkeurig afgesteld?
Kleppen nauwkeurig afgesteld?
-
bram-rrc
Met een sparcon ontsteking kan je er een bosch bobine van een 3.9 oid
inhangen. Als je dit nog niet hebt, dat scheelt enorm. Heb namelijk
ook een Sparcon ontsteking icm met een zwaardere bobine.
en idd iets van minimaal 6 graden voor ontsteking.
Iets heel anders, wat voor luchttoevoer/filter heb je
Als er veel te veel of veel te weinig lucht aangezogen wordt komt het ook niet goed.
Alleen verklaart dat het misschien niet omdat het alleen met warme motor
is. Maar hoe warm wordt de motor als ie bij minimaal gas afslaat
inhangen. Als je dit nog niet hebt, dat scheelt enorm. Heb namelijk
ook een Sparcon ontsteking icm met een zwaardere bobine.
en idd iets van minimaal 6 graden voor ontsteking.
Iets heel anders, wat voor luchttoevoer/filter heb je
Als er veel te veel of veel te weinig lucht aangezogen wordt komt het ook niet goed.
Alleen verklaart dat het misschien niet omdat het alleen met warme motor
is. Maar hoe warm wordt de motor als ie bij minimaal gas afslaat
-
Richard78
Mijn mazda had ook al een hele tijd slecht gelopen. Ik had net de bougie kabels vervangen dus dat kon het toch niet zijn! Na de bougies, luchttoevoer, bobine kabel en rotorverdeler vervangen te hebben bleek het toch de bougies kabels te zijn.
Even om an te geven dat het ook iets kan zijn wat je niet verwacht. Toch zou ik ook de luchttoevoer ook even nakijken.
Richard78
Even om an te geven dat het ook iets kan zijn wat je niet verwacht. Toch zou ik ook de luchttoevoer ook even nakijken.
Richard78
-
Raymond
Vandaag bij de achterhoekse versie geweest van R. Winters.
De "ontstekingspoot" heeft erg veel speling en de rotor kan te pas en te onpas verzet worden kortom hij veert niet terug ook gaat het ronde plaatje met gleufjes, van de elektrische ontsteking naar boven en naar onder! Dit blijkt niet te horen.
Het is idd een engels automobiel met een nieuwe bosch bobine en nieuwe bougiekabels en een nieuwe verdelerkap
Op dit moment wordt de sparcon ontsteking vervangen door een orginele ontsteking zonder contactpunten en dan ff kijken of het probleem over is. De "ontstekingspoot" heeft erg veel speling en veert niet terug ook gaat het ronde plaatje met gleufjes naar boven en naar onder! Dit blijkt niet te horen.
Graag had ik de ontsteking zelf vervangen maar de one ten staat 2 km verderop bij de auto-dokter, vrouwlief is werken en de kids hebben mijn ouderlijke toezicht nodig
Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte.
groeten Raymond (nog nahijgend van een 2km lange wandeling)
De "ontstekingspoot" heeft erg veel speling en de rotor kan te pas en te onpas verzet worden kortom hij veert niet terug ook gaat het ronde plaatje met gleufjes, van de elektrische ontsteking naar boven en naar onder! Dit blijkt niet te horen.
Het is idd een engels automobiel met een nieuwe bosch bobine en nieuwe bougiekabels en een nieuwe verdelerkap
Op dit moment wordt de sparcon ontsteking vervangen door een orginele ontsteking zonder contactpunten en dan ff kijken of het probleem over is. De "ontstekingspoot" heeft erg veel speling en veert niet terug ook gaat het ronde plaatje met gleufjes naar boven en naar onder! Dit blijkt niet te horen.
Graag had ik de ontsteking zelf vervangen maar de one ten staat 2 km verderop bij de auto-dokter, vrouwlief is werken en de kids hebben mijn ouderlijke toezicht nodig
Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte.
groeten Raymond (nog nahijgend van een 2km lange wandeling)