lekke brandstofpomp S111

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
casper

lekke brandstofpomp S111

Bericht door casper »

Prikkers,

Ik heb een lekkage in de brandstofpomp door een scheurtje in het rubberen pompmembraam. Ik weet even niet hoe het anders te zeggen. De brandstof lekte nu tussen de bovenste helft van de pomp en de onderste helft naar buiten.

Maar ik vraag me af of er nu ook geen benzine het blok ingelopen kan zijn via de opening van de brandstofpomphevel die het blok ingaat.

Weet iemand of ik nu aan een gehele olieverversing toe ben. Zou zonde zijn want alles is pas weer vers.

Dank vast voor de reacties.
Sjoerd o

Re: lekke brandstofpomp S111

Bericht door Sjoerd o »

probeer de schroeven boven op de pomp allemaal is aan te draaien.
ik heb het zelfde gehad op vakantie in Noorwegen, na het aandraaien nergens meer last van gehad.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De kans dat er door alleen een lek membraan brandstof in het carter terecht is gekomen is vrij gering.
De pen die via de hevel het membraan bedient is met een rubber ring afgedicht ten opzichte van het huis en de ruimte vlak onder het membraan heeft een ontluchting naar de buitenlucht.
Om dus brandstof in het carter te krijgen via de opvoerpomp moet zowel de rubber ring als het membraan lek zijn.

Dennis B
casper

Bericht door casper »

Bedankt voor de reacties. Het membraam is echt lekt want er zit een scheurtje in.
aandraaien van de schroeven heeft dus geen zin. En inderdaad zit er een ontluchtingsgaatje in het onderste gedeelte dat tevens kan dienen als afvoer voor het geval er brandstof onder het mebraam terechtkomt.

Ik ga er maar even van uit dat er geen benzine in de carter terecht is gekomen.
Hoe zou je dit overigens kunnen controleren?
Plaats reactie