hallo is het bekend of de allereerste serie 1 landrovers 6 volt haden al direkt al 12.
ik heb een smith ronde kachel liggen 6 volt???
arend
serie 1 6 volt??
-
arend
Re: serie 1 6 volt??
sorry jongens
opnieuw
hadden de eerste serie laro's 6 of 12 volt?
ik heb namelijk een ronde smith kachel met het origineel smith motortje er nog in 6 volt..?? MET de laro slangaansluitingen
rara.
arendarend schreef:
>
> hallo is het bekend of de allereerste serie 1 landrovers 6
> volt haden al direkt al 12.
> ik heb een smith ronde kachel liggen 6 volt???
> arend
opnieuw
hadden de eerste serie laro's 6 of 12 volt?
ik heb namelijk een ronde smith kachel met het origineel smith motortje er nog in 6 volt..?? MET de laro slangaansluitingen
rara.
arendarend schreef:
>
> hallo is het bekend of de allereerste serie 1 landrovers 6
> volt haden al direkt al 12.
> ik heb een smith ronde kachel liggen 6 volt???
> arend
-
Leendert
Re: serie 1 6 volt??
Nee, de eerste serie I had al 12 volt.
Maar Smith kachels werden ook veel in andere Engels auto's gebruikt
Maar Smith kachels werden ook veel in andere Engels auto's gebruikt
-
88Serie123
Re: serie 1 6 volt??
Serie I had 6 volt en Serie II ook. Voor de Diesel had men 12 volt nodig.
Bij de Serie II kan dit zien aan de bak onder de stoel. Hier zit een aparte accubak in, zodat je 2 accu's van 6 volt kon installeren. Eén onder de kap en één onder de stoel.
Halverwege jaren 60 is ook gewisseld van "positive earth" naar "negative earth".
Bij de Serie II kan dit zien aan de bak onder de stoel. Hier zit een aparte accubak in, zodat je 2 accu's van 6 volt kon installeren. Eén onder de kap en één onder de stoel.
Halverwege jaren 60 is ook gewisseld van "positive earth" naar "negative earth".