WIE WEET RAAD , een kennis heeft een auto gekocht en tijdens restauratie komt hij een ander chassisnummer tegen ,de historie van de wagen werd nagegaan via motornr en chassisnr het gevonden chassisnr behoord bij het motornr en type auto .
deze wagen heeft de halve wereld afgereisd ,meerdere eigenaren en is met de huidige papieren dus ander kenteken ingevoerd .
de huidige eigenaar is niet echt gelukkig met zijn ontdekking en wil dit correkt oplossen .
hoe moet hij dit aanpakken ??????
DUBBEL KENTEKEN
-
Marijn & Simba
Re: DUBBEL KENTEKEN
Heeft hij met de huidige papieren een NL-kenteken?
Dan is er niets aan de hand voor het stukje RDW, die hebben de auto ooit goed bevonden en zullen dit niet terugdraaien. Dat stukje zekerheid is er dan sowieso.
Als het originele chassisnummer afwijkt, maar wel bij hetzelfde type auto hoort, zou ik eerst een oplossing vragen via de RDW-site. Die kunnen daar een beter oordeel over geven dan een stel doorgeslagen larofielen.
Zonder NL-kenteken, zou ik de originele nummers als identificatie opgeven, dat komt de originaliteit natuurlijk altijd ten goede. Goedkeuring moet dan toch nog worden afgegeven lijkt me...
Om wat voor zeldzame Bentley of Duesenburg gaat het eigenlijk?
Dan is er niets aan de hand voor het stukje RDW, die hebben de auto ooit goed bevonden en zullen dit niet terugdraaien. Dat stukje zekerheid is er dan sowieso.
Als het originele chassisnummer afwijkt, maar wel bij hetzelfde type auto hoort, zou ik eerst een oplossing vragen via de RDW-site. Die kunnen daar een beter oordeel over geven dan een stel doorgeslagen larofielen.
Zonder NL-kenteken, zou ik de originele nummers als identificatie opgeven, dat komt de originaliteit natuurlijk altijd ten goede. Goedkeuring moet dan toch nog worden afgegeven lijkt me...
Om wat voor zeldzame Bentley of Duesenburg gaat het eigenlijk?
-
Huub Pennings
Hmm, klinkt als een stukje mix and mingle, werd in het recente verleden met regelmatig gedaan om voortijdig onder de 25 jaren vrijstelling terecht te komen.
Might be a can of worms, denk nog even na voor en of je bij de RDW binnen stapt.
Just my two cents worth,
Huub
Might be a can of worms, denk nog even na voor en of je bij de RDW binnen stapt.
Just my two cents worth,
Huub
-
Sjoerd
Het betreft dan waarschijnlijk een omgekatte wagen en dan zou ik toch wat voorzichtig zijn bij de rdw. Ik ben bang dat er geen correcte oplossing is, want waar is het kenteken dat bij de wagen hoorde..... het kan zomaar zijn dat die inmiddels ook al weer belastingvrij rond rijdt. Je kunt natuurlijk eens navragen bij de rdw of het kenteken dat bij het originele nummer behoort nog steeds bestaat, voordat je je verder in het wespennest waagt.
Sjoerd
Sjoerd