dynamo serie3 24 v
-
rigo
dynamo serie3 24 v
dynamo 24 v ,wie heeft er een liggen, NA een bezoek aan de laro markt in aken ging gister avond mijn dynamo lampe branden . het is een 24 volt leger uitvoering . zijn er losse koolborstels te krijgen ? is hij makkelijk te repareren ?
-
Sander
Re: dynamo serie3 24 v
Kijk even op de prikpagina markt daar staan er volgens mij 2 te koop.
En anders kun je Ron Bolleboom even een belletje geven.
En anders kun je Ron Bolleboom even een belletje geven.
-
88Cees
Gaan normaal gesproken niet snel kapot, zijn de koolborstels niet gewoon op.
Bij mijn 24v dynamo zitten ze samen in een soort houder die er makkelijk uit kan.
Even laten zien bij je revisiebedrijf en hij kan ze zo bestellen.
Bij mij kon ik het rubbere pakkingkje eronder weglaten zodat de borstels weer raken totdat de nieuwe binnen waren.
Gr Cees
Bij mijn 24v dynamo zitten ze samen in een soort houder die er makkelijk uit kan.
Even laten zien bij je revisiebedrijf en hij kan ze zo bestellen.
Bij mij kon ik het rubbere pakkingkje eronder weglaten zodat de borstels weer raken totdat de nieuwe binnen waren.
Gr Cees
-
ex-fietser
Dynamo is te repareren. Vaak is schoonmaken voldoende. Gewoon uit elkaar, koolborstels loshalen en het stof er uit halen en als ze te kort zijn vervangen. Even bij een dynamoboer een paar passende uitzoeken. Maar de kans is klein dat ze versleten zijn. Waarschijnlijk blijft er gewoon een hangen door vuil. Poets ook de sleepring even op met een beetje spirtus. Bij mij zat daar een laag vuil op. De negen diodes in de dynamo kun je doormeten met een multimeter en conrad heeft vervangende types. Maar als die stuk zijn is het makkelijker om er een van marktplaats te halen. De kans dat die stuk zijn is echter nogal klein. De beschrijving van de dynamo staat op de site van solidebolide.
Je spanningsregelaar kan ook stuk zijn . Doe maar eens een zoekopdracht. Er is afgelopen week veel over geschreven.
Arnold.
Je spanningsregelaar kan ook stuk zijn . Doe maar eens een zoekopdracht. Er is afgelopen week veel over geschreven.
Arnold.
-
Richard Dries
Hoi Rigo,
Ik heb nog een 24volt waterdichte dynamo voor je liggen.
groet Richard Dries
Ik heb nog een 24volt waterdichte dynamo voor je liggen.
groet Richard Dries
-
Marijn & Simba
Ja hier ook een "over", en een 24V regelaar, maar geen regelrelais.
Mijne ooit gewisseld, bleek niet de regelaar, maar dat stomme relais in hetzelfde doosje als de regelaar te zijn opgestookt als gevolg van een gebroken dynamoriem (hoe??! kweenie).
Dus alles gewisseld, bleek achteraf de dynamo nog prima te werken. In je manual (een van de echelons) staat uitgelegd hoe je kan controleren WAT er kapot is. Zoek dat eerst eens uit. Ik denk dat t je regelrelais is.
Mijne ooit gewisseld, bleek niet de regelaar, maar dat stomme relais in hetzelfde doosje als de regelaar te zijn opgestookt als gevolg van een gebroken dynamoriem (hoe??! kweenie).
Dus alles gewisseld, bleek achteraf de dynamo nog prima te werken. In je manual (een van de echelons) staat uitgelegd hoe je kan controleren WAT er kapot is. Zoek dat eerst eens uit. Ik denk dat t je regelrelais is.
-
phillip
Ik heb, vanwege een motorconversie, een complete set liggen, dus regelaar, beugel en dynamo. Ik heb zelfs twee regelaars. Ik zet het binnenkort op paginamarkt.
Groet Phillip
stage1 '81, (officiële kampeerauto)
series III ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)
Groet Phillip
stage1 '81, (officiële kampeerauto)
series III ambulance '80 (om echt in te kamperen maar geen officiële kampeerauto)