update veren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter z

update veren

Bericht door peter z »

heb bij v dam een setje 1 tons veren gehaald en er onder gezet.
wat een wereld van verschil!!!
de ambu staat weer recht, hij hing erg achterover, en rijd een stuk beter.
de oude veren waren echt moe zo los liggend al bijna recht en daardoor 10 cm langer
nu weet ik zeker dat het weer kromslaan en een extra blad erbij zoals ze in marocco vaak doen geen enkel zin heeft. leuk voor een maand en dan zijn ze weer net zo recht.
nu ga ik nog kijken wat ik met de voorveren ga doen, die zien er eigenlijk nog goed uit, maar zijn wel 40 jaar oud.
moet nu wel uitkijken bij lage viaducten, hij staat echt een stuk hoger en de instap achter is ook een stukje lastiger als het klepje nog dicht is, maar dat houd mijn lichaam flexibel
had dit veel eerder moeten doen maar je raakt langzaam gewend aan alles wat slijt en je merkt het verschil pas goed als het vervangen is
peter z
Gert

Re: update veren

Bericht door Gert »

Hoi Peter,

Zijn het de normale 1 tons veren, en dus niet de parabolen ? Hoeveel bladen hebben ze ?

Zo te zien een goede investering, net zo goed en goedkoper dan parabolen ;-)

Groeten,

Gert

S3 Ambu met rechte veren
Stijn

Bericht door Stijn »

Hoi Peter,

Ik zit te aan het zelfde te denken voor mijn 109, die achter ook helemaal vlak staat. ( Bladveren zijn pas 2 jaar oud) Wat kosten die 1 tons veren? En Wat/ Wie is van Dam?.

Gr,
Stijn
Rickske

Bericht door Rickske »

Ook de mijne staat 8cm lager dan fabrieks-specificatie, maar voor een S3 stawag wordt geen 1ton-s veren voorgeschreven is t wel?
rickske
peter z

Bericht door peter z »

Gert
het zijn de normale 1 tons veren= 9 dikke bladen
stijn
[www.dvandam.nl] (Rhenen)
prijs is €180,- ex
rickske
sinds wanneer luistert een LR bezitter naar specs? v dam heeft ook de normale 9 blads en ook 7 blads dus je mag uitzoeken!
ik heb de zware vanwege het gewicht van de ambu
vandaag even in de kuil getest en zeer goed bevonden
was koud nat maar na alle rondjes begon zowaar de zon door te breken
peter z
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

juist, mijn 109 is een ex-KL pickup, maar nu zitten er stawag veren onder. rijd sowieso al beter, en met een lagere last rijdt ie goed, met een zwaardere last, worden de veren wat stijver en rijd ie nog steeds goed

1-tons kan altijd onder een 109. maakt niet uit wat vor opbouw je hebt. alleen de invering wordt anders afhankelijk van de opbouw.
Plaats reactie