Iemand ervaring met La Salle?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jurjen

Iemand ervaring met La Salle?

Bericht door Jurjen »

Het achterste hemeltje van mijn Defender 90 is wat "zakkerig"
Opties:
- nieuw hemeltje ( LR Zwolle kon hem in Microcat niet vinden, dwz. niet met raampjes)
- opnieuw bekleden ( ik zag dat bijv. RoAd dat doet)
- een La Salle hemel, dat zijn hemels uit 1 stuk.
Mijn vragen:
- hoe is de pasvorm bij La Salle?
- hoe doen ze dat met de bovenraampjes, iemand ervaring, is dat netjes te maken?
- zijn er dealers in Nederland?

[freespace.virgin.net]
Wim Janssen

Re: Iemand ervaring met La Salle?

Bericht door Wim Janssen »

Hallo Jurjen,

Ik heb een tijdje geleden een hemel en deurpanelen van LaSalle gemonteerd en ben best tevreden over het resultaat.
Het bestellen gaat gewoon bij LaSalle zelf. De eigenaar, Clive Newman, is een zeer geschikte kerel die zeer behulpzaam is. Verwacht echter geen 3 dagen postorderservice. Ik heb uiteindelijk 7 weken gewacht op mijn pakket.
De hemel is trouwens niet uit een stuk, maar voor de 90 2 stukken en voor de 110 3 stukken. Hij is gemaakt van vezelversterkt ABS en in vele kleuren leverbaar.
De pasvorm is niet slecht alhoewel er links en rechts wel wat pas gevijld en geschuurd moet worden wat met dit materiaal echter heel gemakkelijk is. De theorie van Clive is dat vooral de maatvoering van de Land Rovers erg verschilt en ik ben geneigd dit te geloven.
De opening voor de alpineraampjes moet je er zelf uitsnijden waarna je dan een meegeleverde lijst in het gat kunt monteren die dan weer aansluit tot het raam. Dit is een oplossing die Clive gekozen heeft omdat die alpineraampjes blijkbaar bij veel Land Rovers steeds op een andere plaats zitten waardoor het onmogelijk was om dit in een vaste mal te realiseren.
De montage ging redelijk gemakkelijk. De drie delen (110) heb ik met zelftappers in de daklijst rondom geschroefd. Origineel worden er een soort slagpluggen meegeleverd. Ook heel netjes maar die zijn er niet meer uit te halen. Wat ik miste was een afwerklijst rondom. Daar ben ik nu nog naar op zoek. Een zwart kunststof hoekprofiel.
Voor een paar foto's moet je even op mijn fotopagina kijken onder De "nieuwe" One-Ten.

Groeten
Wim Janssen

[wim-janssen.fotopic.net]
paulus

Bericht door paulus »

Wim,

als ik jou was zou ik de hemelrand met een alu ,,wandelstok,, profiel afwerken.
ook kan je gewone hoeklijst bekleden met dun hemelvinyl, werkt ook goed.
waar dat vinyl dan weer vandaan komt snap je wel.
ziet er verder goed uit!
ik mail je binnenkort nog ff prive.

paul
Jurjen

Bericht door Jurjen »

Ziet er netjes uit, en is denk ik bestendiger en goedkoper dan een originele
Bedankt, Jurjen
Plaats reactie